FamJ Skrevet 4. april 2011 #1 Del Skrevet 4. april 2011 Kjøpte nye støvletter på ShoeBaloo på Storo Senter til 3800,- på lørdag 2/4-11, hadde de på meg på lørdag kveld og sålen er helt ødelagt. I butikken fikk jeg beskjed om at de ikke ville bytte dem da det kunne medføre at de tapte penger på det!!!! De syns at det fikk kunden ta på egen kappe. Jeg er helt satt ut av hvor DÅRLIG service jeg fikk i en butikk jeg har kjøpt 4 par sko bare i februar og mars. Siste gang jeg kjøper noe der og vil advare dere alle før dere selv sitter i klisteret. Moralen må være: Kjøp skoene direkte hos ACNE i Karl Johansgt. Der er servicen god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 4. april 2011 #2 Del Skrevet 4. april 2011 Du har all rett til å reklamere på en sko som ikke tåler at du går i dem, om forretningen nekter så ta kontakt med importøren.. Du har sterke rettigheter etter kjøpsloven, og selger plikter å forsøke å fikse problemet for deg, MEN du kan ikke forvente å få hevet kjøpet med en gang. Selger har 2 forsøk på seg til å reparere skoene, så om de har tilbydt reparasjon og du har takket nei har du ingen sak... Om skoene blir ødelagt en 3.gang etter 2 forsøk på reparasjon av samme feil kan du kreve å heve kjøpet. Bare tropp opp med kjøpsloven i hånd.. Forstår godt du er forbannet, man forventer jo at en sko skal kunne gåes i!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FamJ Skrevet 4. april 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 4. april 2011 Takk for innlegget ditt. Ganske fortvilende med dårlig service....Men det er jo ikke ofte gudskjelov!!! Angrer kraftig på at jeg ikke kjøpte støvlettene hos ACNE, men man lærer så lenge man lever. Skoene er til reparasjon men jeg er ikke imponert over å måtte reparere så nye sko! De burde kunne brukes litt mer enn en kveld;-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ronja røverdatter Skrevet 6. april 2011 #4 Del Skrevet 6. april 2011 Psst... - ikke prøv å imponere ved å vise til kjøpsloven - men du kan der i mot slå i borde med Forbrukerkjøpsloven. Og Forbrukerkjøpsloven sier at selger har lov til å kreve å få reparere sko, men reparasjonen skal kunne gjøres på kort tid (et par dager), ikke være til stor ulempe for kjøper og de skal bli gode som nye (eller enda bedre, for det kan godt skje med sko) når du får dem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ian's girl Skrevet 7. april 2011 #5 Del Skrevet 7. april 2011 Hvis du har kjøpt til sammen 5 par sko der på et par måneder, så er det vel ikke det store tapet for deg sånn uansett? Men klart du har rett til å kreve mangelen rettet. Men du kan ikke kreve nye sko eller pengene tilbake med en gang. De kan kreve retting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå