Gå til innhold

Noen som er gode på LAVKARBO her? Trenger hjelp...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For 2 uker siden la jeg om til lavkarbo. Både for å gå ned noen kilo, og for å få et bedre kosthold generelt. Jeg har lest meg opp på emnet, og har droppet alle former for brød, pasta, poteter osv, og fylt opp kjøleskapet med fete meieriprodukter og rene råvarer.

 

Men hovedgrunnen min er altså i første omgang å gå ned litt i vekt. Jeg er 1,70 høy og veier 60 kg, vil ned på 55-56 kg som er min trivselsvekt. Jeg skal altså ikke slanke meg så masse, men sånn at jeg føler meg vel.

 

Så er saken alltså at vekten står bom stille! Jeg spiser masse hver dag (mye mer enn jeg noen gang har gjort - hallo fløtesauser!) så det er jo fascinerende at ikke vekta øker, men jeg vil altså NED.

 

Hva skal jeg gjøre? Spise enda mer fett? Jeg er i barselpermisjon så jeg går mye turer med vogna stort sett hver dag.

Jeg ammer, så kan kroppen min "holde på" på fettet siden kostholdet er lagt om?

 

Jeg vil så gjerne at dette skal funke, for jeg synes maset med kaloritelling er evig kjedelig og lite inspirerende...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lavkarbo er ikke en slankediett. Det er en livsstil. Og lavkarbo er vektregulerende - er du normalvektig går du nødvendigvis ikke ned så mye. Er du undervektig, går du OPP i vekt. Det er ikke en selvfølge at man går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...