Gå til innhold

Dere interiørinteresserte damer: Ville dere kjøpt hvite møbler i stua eller ville der valgt eik?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser etter en klassisk look som ikke trenger fornyelse hvert 10 år. Det står mellom hvitmalte tremøbler eller solide,hvitbeisede eikemøbler. ER begge disse stilene klassiske eller vil en av den bli umoderne om få år?

Hva synes dere er finest og best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så opptatt av hva som er moderne og ikke, jeg ville valgt møbler og farger etter rommets størrelse, hvor mye lys det er, hvilken møbler jeg har fra før osv. Det viktigste er at man finner noe man liker selv og kan ha i mange år uten å bli "lei".

 

Jeg bruker denne når jeg lurer på åssen ting vil se ut : http://www.hjem.no/boligplanlegger

 

Her kan legge man legge inn alt man trenger for å se hvordan det vil se ut, og hvor stor plass ting tar.

 

Ellers så kan jeg så si at innenfor interiør så er det jordfarger som kommer til å dominere fremover. Men jeg ville heller sett hvordan forskjellige farger fungerer hjemme hos deg, enn hva som moderne eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt! Og at det må byttes ut etter 10 år ser jeg på som helt uproblematisk. Jeg er uansett drittlei ting etter å ha sett på de hver dag i 10 år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Jeg er ikke så opptatt av mote,men vet at man blir litt påvirket om man vil eller ikke. Har nå møbler jeg har hatt i ca 10 år og de er umoderne....Vil ha noe klassisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for 12 år siden trodde jeg furu var klassisk, og grønn sofa likeså, men så feil kan man ta. Min erfaring er at man blir påvirket av motebildet, og ikke minst, drittlei ting etter å ha hatt dem i 10 år. Jeg har byttet ut alle møblene jeg hadde for 10 år siden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man blir nok mer preget av interiørmoten en man liker å tro :) Jeg tror jeg ville gått for hvit, lett og sprite opp med farger på annet interiør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt eikebordet uten stolene som hører til. Så ville jeg funnet stoler i en helt annen stil, feks hvite plastseter el lignende med stålrørsben.

Det kommer til å bli griselekkert :-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kommer til å bli grusomt.

 

I tillegg fryktelig umoderne om bare få år.

 

Eik er klassisk og fint. Ville gått for det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det 13:49 sier vil være kult.

 

Plastik stol alla eames eller enten hvite, metall eller fargede tolix stoler. Bordet kan gjerne være litt rusikk eller vanlig eik med matt overflate. Teak går også bra. Du kan også ta et bord fra antikvitetsbutikken som er i heltre med "bølgede" ben, da kan du male det i feks hvit høyglans (kanskje med en knæsj høyglansfarge på bena) eller en annen farge. Eller du kan avfarge det og olje det for en rustikk look. Så når du er lei looken så maler du den.

 

Farging av møbler er undervurdert. Akk sp mye jeg har kvitta meg med som jeg egentlig kunne malt:( Men jeg har lært:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eikekjøkken og eikeparkett, oljet finish. Endte opp med møbler i oljet eik også, men det ble for mye og for tungt. Byttet ut det jeg kunne, tv-benk, vitrineskap og salongbord med en hvit benk fra Ikea (lite fantasifullt, jeg vet..) med dører, og en åpen hvit bokhylle, lav type. Ellers hadde jeg fra før en mørkbeiset skjenk og jeg fant et fint mørkbeiset bord med noen skuffer i, så hos meg eg stilen nokså mikset av hvitt og mørkbeiset. I grunnen fungerer det bra, Jeg kunne aldri hatt alt i hvitt, da ville jeg blitt fort lei. Tingen er å finne det som fungerer for rommet og skape en balanse. Bruk de tingene du liker så skal du se at det fungerer :) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er umoderne om 10 år, men trøsten er at da er det ikke så veldig lenge til det er på moten igjen ;-)

 

Om du skal ha noe virkelig klassisk som aldri er hverken veldig moderne eller veldig umoderne så gå for en biedermeier i valnøtt.

 

Av de to tingene du nevner så ville jeg ha valgt eik, men ikke hvitbeiset.

 

Jeg har innredet stua mi med enkle møbler med reine linjer og god kvalitet. De er såpass nøytrale at jeg kan gi rommet et helt nytt inntrykk med enkle og rimelige midler som gardiner, puter, duker osv. På den måten blir jeg ikke så lei av selve møblementet for det er ikke det som er blikkfanget ( om ikke det er det jeg vil da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...