Gå til innhold

Noen her med erfaring ang. eksem/atopisk eksem?? Trenger hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter på 7 år får et utbrudd sånn ca. 1-2 ganger i året. Nå er det her for fullt, og har aldri vært så gale! Hun har utslett over hele seg, og det er verst om nettene Hun får allergitabeletter (cetrizin) når d er verst, og så smører jeg henne godt over hele kroppen med fuktighetskrem + kløstillende.

Til og med i ansiktet er hun full i utslett. Har vært hos legen,, men han vet tydeligvis LITE om d, og jeg er skuffet over oppfølgingen. Han skriver bare ut en resept på allergimedisiner, ferdig med det.

 

Utslettet kommer i ansiktet, halsen, magen, å undersiden av armene, innsiden av lårene, oppå hendene og fotvristen. Det er hissig og ulmer veldig når det står på. Men så er hun nesten helt fin når taletten virker.

 

Noen somvhar vært borti lignende, som kan gi meg noen ideer på hva som kan gi utslaget? (unngår alt som har med sitrus å gjøre/nøtter osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PÅ jenta vår bruker vi både mildison (mild kortison) og Aderma exomega når hun har utbrudd. Fungerer supert. Morgen og kveld,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det og har to barn som har det. Bortsett fra medisiner og salver så:

 

Bruk Neutral vaskemiddel

IKKE skyllemiddel

IKKE parfyrmerte såper

OLJE i badevann / smør henne inn med olje etter dusj

Og ved håndsvask etter dobesøk - SKYLL godt av så det ikke er såperester igjen

IKKE gni huden, trykk håndduken på den våte huden

Hvis hun har mye utslett på hender, så vil jeg anbefale deg å kjøpe bomullshansker på apotek (hvis de bare har voksen størrelse, så kan du krympe dem ved å vaske 60 grader + tørketrommel) slik at du kan smøre henne rikelig inn ved leggetid

IKKE dusj oftere enn 2 ganger i uken. Vann (og såpe) tørker ut huden

Lurt å unngå sitrus og nøtter. Prøv også å kutte ut meierprodukter. Her i huset blir eksemen verre når vi spiser og drikker meierprodukter.

 

God bedring til jenta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...