Gå til innhold

6 år, har uhell i trusa flere ganger til dagen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Begynner å bli frustrert.

 

Dette har nå pågått i 2 nmd snart, har uhell nr.2 i trusa flere ganger til dagen. Sliter litt med hard mage, så lurer på om det kan komme av at h*n gruer seg til å gå på do. Vi kjøpte noe flytende på apoteket som skulle hjelpe for hard mage, brukte det i en uke. Men kan jo ikke bruke sånne ting for alltid. Drikker mye vann, biola, spiser grovt brød, havregryn.

 

Noen andre som har vært oppi dette? Jeg kjenner jeg begynner å bli lei og frustret, og jeg vet at h*n heller ikke syns dette er noe kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaa, jeg har samme problemet. Kjenner meg kjempe godt igjen her. Begynte da han gikk siste året i barnehagen og til nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Før snakket jeg med hs om dette, men nå vet jeg ikke hvem jeg skal snakke med om dette lenger.

 

Så jeg deler din frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet begynner å bli stort så h*n skal normalt ha kontroll, har det vært endringer i livet deres? F.eks så lite som at mor har fått ny kjæreste. Trenger ikke være store greia.

Mobbet i barnehagen/skole?

Gidder ikke gå på do? Venter i det lengste?

Og kan også grue seg som du sier ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen store endringer i livet.

 

Har hatt samtaler med frøken om hvordan det går på skolen, det går fint. Spør og snakker mye om skole og venner, virker som h*n trivest godt.

 

I begynnelsen trodde jeg det var fordi h*n ventet i det lengste, men tror ikke det er det heller. Etter skoletid kan h*n springe på do 10-15 ganger frem til leggetid, men klarer ikke å gå på do. Så kommer det i trusen istedenfor. Syns dette er veldig dumt, jeg er redd for at de i klassen skal finne ut av det (da det hender på skolen også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det avføring ?

 

så lenge han er plaget med forstoppelse, er det veldig viktig at han får midler som hjelper mot dette.

Punkt èn er rikelig drikke, unngå søt melk som kan virke forstoppende. Sur melk virker løsende.

oppsøk lege/helsestasjon å få tips til hva dere kan gi han som kan brukes over lengre tid.

 

- svisker, kiwi, mye lakris ++ virker avførende dersom dere vil gjøre det uten legemidler.

 

men ofte må det tilleggspreparater til som er reseptfrie. Men hør naturligvis på apotek/lege hva som er forsvarlig å gi til en 6 åring og hvor lenge.

 

Trasig for dere, spesielt for guten. Det blir fort en ond sirkel...fortrenger do trangen, blir forstoppet, må på do- bruker mye krefter på dette, smerter, hemoroider som igjen fører til at guten fortrenger trangen. :(

 

håper dere finner løsning på det fort! det er skadelig å gå for lenge med forstoppelse.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Skal ned på helsestasjonen på tosdag, s tenkte å ta det opp då.

 

Er heldigvis veldig glad i frukt, biola, og ikke melk.

 

Har noe flytende fra apoteket så vi har brukt, men liker ikke å bruke "medisiner" over lengre tid.

 

Men hører på helsestasjonen, så bestiller jeg en legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det flytende fra apoteket er det duphalac? Den skal virke over tid.

Jenta mi startet på den da hun var rundt ett år, og legen på Riksen sa vi kunne prøve ¨å trappe ned ved 3 års alder.

Ikke noe farlig å ta ødelegger ikke for tarmen, og kan ta den livet ut.

 

Det viktige er å ikke stoppe med den når avføringen blir bedre. Tynn avføring vil passere det som er fast i tarmen.

 

Gi den et forsøk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...