Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått helt strikkedilla. Strikket mye før også, men nå har det liksom tatt helt overhånd.. Ikke en kveld i sofaen uten at det ligger garn og pinner i fanget mitt.

Hva strikker dere andre/hva har dere planer om å strikke før den lille kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke kommet så langt, og er av den typen som fort bruker et halvt år på en babyjakke. Men har definitivt planer om å begynne på et prosjekt eller to! Det har nettopp gått opp for meg at jeg er gravid, men jeg har et par gravide venninner jeg skulle strikket til også, så trenger å komme i gang.

Det jeg trenger er noen å strikke sammen med, så blir det ikke liggende. Jeg holder til i Stavanger, da. Så hvis det er noen andre fra Siddisbyen som trenger noen å strikke sammen med så gi en lyd. :)

Skrevet

Så gøy da :) Jeg har "spart" en stund på småting jeg har laget. Har tenkt sånn at så lenge jeg strikker i kjønnsnøytrale farger så gjør det vel ikke noe om de ligger et par år før babyen kommer :-)

Sånne heldresser er enkle å strikke synes jeg, rillestrikk og sy sammen i sidene, så vips er den ferdig.

Skrevet

Åh, går du og venter eller er bare på planleggingsstadiet? God ide å strikke kjønnsnøytralt. Strikket kjole og rosa jakke til datteren som jeg har fra før, vet jo ikke om jeg får gjenbrukt det ennå... :)

Heldresser må jeg prøve, blir jo et vinterbarn hvis alt går som det skal!

Skrevet

Er enda usikker på om jeg er gravid.. Testen var ugyldig så nå venter vi på nye i posten :-) men har strikket en stund nå før vi planla noe. Mest fordi jeg er så utålmodig når jeg strikker, da er jo babystrikk små nok prosjekter til at de faktisk blir ferdige ;)

Skrevet

Har også begynt å strikke, og siden jeg bare er 4+6 så strikker jeg juledress som kan brukes av begge kjønn:-) Strikka en del for mange år siden og som deg Knitting så er jeg for utålmodig til å strikke noe annet enn bebytøy;-)

Skrevet

Vil gjerne strikke, men kan det ikke, bortsett fra bortover. Er det noen som vet om noen gode internettsider der man kan lære det ordentlig. Er det et tidspunkt jeg bør lære det på så er det nå.

Og sider med gode oppskrifter.

Hadde vært så kjekt å kunne strikket selv og ikke være avhengig av svigermor

Skrevet

Drops har masse fine oppskrifter og veldig gode instruksjonsvideoer:-)

Lykke til:-)

Skrevet

Enig med my73, drops har mye fint. Men noen av plaggene jeg har strikket derfra har endt opp med å se litt "rare" ut når de ble ferdige. Satser på at det ikke syns når klærne kommer på babyen :)

Drops har forresten adr. www.garnstudio.no.

Youtube har enormt mange gode strikke videoer som også er enkle å forstå, hvis det er noe spesielt du lurer på.

Jeg er mye på www.ravelry.com og finner strikke-oppskrifter også. De er desverre på engelsk, men de har et sinnsykt stort utvalg :)

Skrevet

jeg bor i stavanger området å hadde vert kos å truffet noen som okså gjorde det og gått på amys å tatt en kopp kaffe å strikket =)

Skrevet

Fikk testene i går (billigetester leverer fort altså!!!) og den var meget positiv :-D Så nå kan jeg ikke annet enn å planlegge alt det fiiine jeg skal strikke :)

Skrevet

Gratulerer:-))) Kommet langt på juledressen til Drops allerede jeg;-) må jo strikke unisex-farger en goood stund til..

Skrevet

Ja, strikker også kun i unisex farger.. Men jeg tenker som så at når barnet er ute kan jeg jo knytte silkebånd i "rett" farge på mange av plaggene :-) eller hekle kanter i blått eller rosa..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...