Gå til innhold

Om gaver til baby


LilleFru

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr 3, har en gutt og en jente fra før, og dermed har jeg jo igrunnen det meste som trengs til babyen som kommer. Jeg venter imidlertid min manns første, og der blir det første "ordentlige" barnebarnet, og de er selvsagt nær ekstase, og det er kjempehyggelig! Jeg er virkelig glad for de besteforeldrene mitt barn skal få, de er interesserte og engasjerte og helt supre.

 

Min lille "utfordring", er at det blir kjøpt veldig mye klær og gaver til den lille... Jeg er fortsatt bare 21 uker, og syns egentlig at dette er veldig tidlig. Kan vel egentlig ikke huske at jeg heller fikk så mye så tidlig til de to andre. Jeg skjønner jo at det er morsomt å kjøpe noe, men det kan da ikke være nødvendig å begynne så tidlig? Jeg føler nesten det betyr ulykke å få så mye så tidlig...

 

Uansett, jeg har sagt at jeg syns det er hyggelig at de gleder seg, og at det er morro å få noe nytt også, men nå har jeg bedt dem vente til babyen har kommet. Oldemoren ville også vite hva vi trenger, men vi som skal bli foreldre er jo ikke engang "klare" for å ta fram det vi har og gå igjennom det!

 

Dette er absolutt ikke et problem for meg altså, jeg bare lurer på om noen andre har det på samme måte som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har mye klær du ikke får bruk for så kan du levere de inn og få tilgodelapper til senere bruk. Har to jenter og nummer to fikk ekstremt mye klær. Men det er jo hun eldste som hele tiden trenger nytt, siden nr. to bruker etter søsteren (noe nytt får jo hun og sevsagt..) Jeg gjorde som sagt over og brukte de på eldstejenta i stedenfor. Så har vi lagt av pengene som klærne kostet til minsta på sparing. Var tidlig ute å ba alle om å begrense kjøp av leker siden det omtrent flyter og det har de respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...