Gå til innhold

Kreve å se søkerliste/prioriteringsliste?

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har ikke fått plass enda, lurer på om jeg kan be barnehagen/bydelen om å se listen for de som kom inn/ikke? Noen som har erfaring? Jeg mistenker at styreren ikke likte meg og valgte oss bort, og må antagelig starte egen fam bhg for å få plass, lurer på om det var mange andre som trenger plass eller om det bare var oss.

Fortsetter under...

Hvis barnet ditt er født før 1. september 2010, har du krav på plass fra august. Hvis barnet ditt er født senere har du ikke krav på plass, men kan få hvis det er noe ledig når alle de eldre har fått.

Er opptaket helt ferdig da? Siden du skriver bydelen, tipper jeg du kanskje bor i Oslo. Og i bydelene pleier opptaket å gå gjennom flere runder. Vi fikk ikke plass før i juni i fjor.

Men du kan gjerne ta en telefon til bydelen og undersøke hva som skjer i opptaket.

Hvis det er kommunale barnehager du har søkt, er det ingen styrer som kan velge bort noen. De får de barna de blir tildelt. De private står noe friere.

Har du tvillinger? Har en følelse om at alle med tvillinger forsatt må vente på plass.

Garantert plass, joda kan bli langt unna det.

Mine er født i 09, håper på å komme inn bakveien i en kommunal bhg har to ped.ledere med meg der så tvi tvi....

Lykke til.

• 3 uker senere...

Jeg bor i Oslo ja på Nordstrand. Det er private bhg jeg har søkt, skal ta en tlf til de imorgen og sjekke hva som skjer, tror de har fulle lister rundt her...har hørt fra naboer at de vil ha inn jenter og vi har gutt så ædda bædda til oss... =( håper i det lengste da

Private barnehager tar som regel kun inn barn som har barnehagen som 1.pri. Du bør derfor ringe rundt til de du har søkt hvor du ikke har den på 1. plass. Er det noen som har ledig plass til gutt kan du si at du vil ha plassen og endrer søknaden din til å ha den barnehagen på 1. plass. Sitter i SU i en barnehage, og det er spesifikke krav vi gikk etter ved opptaket, feks gutt født 2010, jente født 2009. Skal både ha kjønn og alder fordelt. Men kun de med barnehagen på 1. pri var med i trekningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...