Gå til innhold

Gravide med Crons eller andre tarmsyksommer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig tidlig i svangerskapet 3-4 uker og har en ukjent tarmsyksom som gjør at jeg ikke klarer å holde på avføringen som resulterer i mye diare.

 

Bekymret for næring til barnet,skader? Er ikke særlig stor av vekst, er ca 60 kg og 173 cm høy. Har ikke snakket med legen om det enda.

 

Andre som har lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnet tar det den trenger før du får tilgang på næringen i maten.

Så det går nok bra med barnet.

 

Regner forresten at du har blitt testet for noe så enkelt som cøliaki?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet tar det den trenger. Det som kan være vanskelig for deg er mot slutten av graviditeten når barnet er så stort at det presser mot tarmene dine. Lurt å bli henvist til spesialist - kan være en diskusjon om du bør ha keisersnitt for å unngå mer plager - du tåler ikke så godt en fødsel pga trykk mot tarmene. Men de vurderer fra person til person. Ikke la fastlegen/gynekolog uten stor kunnskap om Crons ta den vurderingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du har rett.

Ja har vært på så utallige mange legeundersøkelser å jeg er kjempelei av at de tilstadigehet finner nye ting de skal sjekke. =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra dere at barnet nok har det fint.

Jeg skal ringe rundt å høre hva jeg skal gjøre, rutinesjekk hos lene nå først.

Uff hadde håpet på naturlig fødsel jeg da men, må gjøre det beste for kroppen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peiling på dette når det gjelder graviditet men min søster har cronsykdom i tarmen. Det brøt ut da hun var 16 år og gikk veldig ned i vekt. De måtte ta maaaaange prøver før de fant ut hva det var. Hun har en kronisk betennelse i tarmen og har gått på sterke medisiner. Ble liksom bare verre og verre. Så gjennom en operasjon og klippa av litt av tarmen som var betent, men etter et år så var det ny operasjon og klippe av mer. Nå har hun lagt ut tarmen og smertene osv er bedre. Det jeg prøver å si er vel at du bør ikke være redd for å ta mange prøver for det kan faktisk være nokså alvorlig og bli verre.

 

Når det gjelder babyen så tror jeg nok den tar all næring den trenger:) Har hørt om andre med tarmsykdommer osv som faktisk også har blitt bedre etter en graviditet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke så mye peiling på dette når det gjelder graviditet men min søster har cronsykdom i tarmen. Det brøt ut da hun var 16 år og gikk veldig ned i vekt. De måtte ta maaaaange prøver før de fant ut hva det var. Hun har en kronisk betennelse i tarmen og har gått på sterke medisiner. Ble liksom bare verre og verre. Så gjennom en operasjon og klippa av litt av tarmen som var betent, men etter et år så var det ny operasjon og klippe av mer. Nå har hun lagt ut tarmen og smertene osv er bedre. Det jeg prøver å si er vel at du bør ikke være redd for å ta mange prøver for det kan faktisk være nokså alvorlig og bli verre.

 

Når det gjelder babyen så tror jeg nok den tar all næring den trenger:) Har hørt om andre med tarmsykdommer osv som faktisk også har blitt bedre etter en graviditet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...