Gå til innhold

Vær så snill å hjelp meg!!!! Har snart ikke sovet på 5 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 5 mnd, bruker minst 1,5 time på å sovne igjen etter amming på natten :( Dette er ekstremt slitsomt. Han liker ikke å samsove, så det er ikke et alternativ. Trenger sårt tips som kan få han til å sovne fortere..

PS: Han må rapes før han legges tilb i sengen sin, for ellers får han så vondt i magen. Og det våkner han jo selvf mer av...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler veldig med deg, lange perioder uten søvn er uutholdelig!

Du har sikkert prøvd, men kan det hjelpe å kun gi ham smokken (hvis han bruker smokk) om natten når han våkner? Her prøvde vi det ganske tidlig, og det viste seg at han egentlig ikke var sulten men bare våknet og hadde sugebehov/kosebehov. Hvis dette kan fungere, slipper du full oppvåkning og dermed så mye jobb med innsoving...

Mulig dette er et håpløst tips i ditt tilfelle, ønsker deg uansett lykke til!

Romsa

Skrevet

Jeg har ingen anelse egentlig, men kanskje du kunne gitt han smokken og en rangle el i senga si... selvom det på en måte kan bli feil å gi en leke på natta. Men kanskje han leker litt med den før han sovner?

Ellers s¨å bruker jeg ofte å "riste" litt på tuppa her når ho sliter med å sovne. Det jeg gjør er å bygge opp med noe under føttene hennes, en voksen pute eller noe sånt så det nesten er 90 grader rett opp og så tar jeg å rugger/rister på henne mens hun ligger i sengen. hånda under rompen hennes og rugger/rister litt.

Her sovner hun også godt hvis hun har noe å gjømme ansiktet i, hvis hun ligger oppå en dyne så former jeg den som en liten vegg rundt hode hennes, da ligger hun med hodet knuget inn der. (ikke over hodet! Munnen og nesen er fri, men det er en dyne vegg rett ved liksom)

Aner ikke om noe av det kan funke, lykke til!!

Lykke til!

Skrevet

uff så sliten du må være :(

prøv denne, den funker hos oss :)

En cd med masse rare lyder som bysser babyen i søvn :)

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3708142&rom=MP

har en liten cdspiller på rommet til lillemor som jeg setter på når hun ikke vil sovne og sovner gjør hun ;)

Hun er veldig glad i å kjøre bil så jeg setter "bil-lyden" på¨repeat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...