Gjest Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 hei. lurer på hvordan jeg regner meg frem ikm dato etter en SA.. regnes det fra når du egentlig skulle ha hatt mens, eller fra første dag på blødningen på sa? jeg skulle ha mens 12 mars.. gravid.. men SA startet 16 mars. blir ikm da 9 april eller 13 april? (bruker å ha 28 dager syklus)
strikkedilla Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Etter en SA kan ting forandre seg helt den første tida før det stabiliserer seg igjen. Hos noen kan el komme en uke etter SA mens hos andre kan det ta flere uker! Men ikm er gjerne 14 dager etter el. Så hvis du veit når du hadde el så kan du regne deg frem til ikm. Hvis ikke er det bare å vente...
Gjest Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Heisann og hoppsann!! ) Jeg går ut fra den dagen blødningene startet i forbindelse med sa`en. viste seg at el kom 14 dager etter så er faktisk ikke noe "kluss" i systemet mitt denne gangen;)) Venter i spenning nå, skal IKKE teste før etter 12 har jeg bestemt!! er redd det skal være en kjemisk graviditet eller noe hvis jeg tester for tidlig;) denne mnd SKAL klare det!!!!!!!!! hurra for desemberklubben;)) klem
Gjest Skrevet 4. april 2011 #4 Skrevet 4. april 2011 min el var bare 10 dager etter blødningene på sa startet.. tenker ikke så mye på graviditet nå.. fordi at jeg har en mega betent "tvillingsyste"... å det er sååååå vondt. har vært hos legen 2 ganger.. i dag skar dem, men fikk ikke tømt den.. :-(( må på sykehuset å operere..håper det blir snart...før jeg blir gal!!!!.. fikk heller ikke noe pencilin, det er pga at jeg prøver å bli gravid... kan kun spise paracet... så denne mnd sitter sikkert spiren... :-)))
Endeligtobarnsmamma Skrevet 4. april 2011 #5 Skrevet 4. april 2011 Dersom din forrige IKM var 12 mars og blødningen startet 16 mars er jo dette såpass tidlig at syklusen i utgangspunktet ikke klusses til. Har opplevd dette selv to mnd på rad og i følge legen er dette egentlig ikke å regne som SA engang... På "fagspråket" kalles det en forsinket mens og jeg forstod at det ikke kalles SA før man er minimum 6 uker på vei. Men, like vondt er det nå uansett hva de kaller det Min syklus etter første "SA" ble kortet ned til 25 dager. Testet positivt igjen, men mensen kom nok engang og nå vet jeg ikke egentlig når jeg kan forvente den. Mulig er det kort syklus denne mnd og. Lykke til med prøving og ikke minst vondter, huff, hørtes ikke godt ut det der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå