Gå til innhold

Hei! Noen av dere som har barn med eggallergi? Jeg trenger råd og tips!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min på 8 mnd fikk påvist eggallergi i dag!

Nå spiser han ikke særlig mye annet enn grøt, litt middag og pupp.

 

Jeg må vel unngå alt det som har egg i seg til han slutter å amme.

 

Har deres barn i tillegg eksem?

Gutten min har veldig tydelig og hissig eksem i ansiktet, pannen og hodebunnen. Og det klør.

 

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en liten tass på 18 mnd med eggallergi. Det ble oppdaget i forbindelse med at hun ble utredet for melkeallergi, hun har aldri væt eksponet for egg.

Hun har ikke eksem i det hele tatt, men får utslett når hun er borti noe med melk i.

Allergien ble påvist da hun var 7 mnd, og da sluttet jeg å amme fordi hun trengte spesiell erstatning som var vanskelig å tilvenne.

 

Jeg har aldri latt være å spise noe med egg i, men jeg visste jo heller ikke dette før jeg sluttet med ammingen. Så der ville jeg ringt barneallergiseksjonen på sykehuset!

 

Ellers finnes det noe i butikken som heter "no-egg" det er en eggerstatning som vi bruker i pannekaker, vafler og kaker. Den er ganske grei, og da lager vi det samme til hele familien...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei på 2 år med eggehvite-allergi. Hun har tørr hud og derfor tendens til eksem en sjelden gang. Det ble ikke oppdaget før etter jeg sluttet å amme. Tenker ikke så mye over det i hverdagen, det er jo mye mer mat som ikke har eggehvite i seg, enn det som har eggehvite i seg. Så jeg synes ikke det er så vanskelig som mange (deriblant min hysteriske mor) skal ha det til. Pannekaker og vafler funker fint med eggerstatning (no egg) fra helsekost, til baking finnes det mange fine oppskriftsbøker for allergikere. I barnebursdag funker boller, gele, kjeks, frukt og iskrem supert.

 

Det er veldig vanlig at de vokser av seg slik allergi innen 5 år. Snakk med helsesøster eller lege om amming og kosthold, der vet jeg ikke hva som er best i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...