Gå til innhold

5mnd gutt og søvn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten gutt som jeg fullammer,

Når jeg legger han om kvelden går det 40 min så skrike han, og jeg går inn å gir han pupp, så sovner han igjen.

Så går det 1 time, så er det på an igjen med puppen.

 

Så går det 2 timer, så er det på an igjen med puppen,

og slik forsette det helt til det er morning.

 

det går aldri mer enn to timer mellom måltidene,

han får mye pupp på dagtid og, han klarer å holde seg 3 timer på dag tid før han vil ha mat.

 

Så hvordan kan jeg få han til å sove mer om natten uten att jeg må opp hele tiden med puppen??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at det kan være forskjellige grunner som gjør dette.

Først at puppen er blitt en vane, en søvnassosiasjon. Det er den han trenger for å få sove. Når han våkner(som oftest bare lett) får han kun sove igjen om han får puppen. Har du forsøkt å få han til å sovne uten?

 

Får han fast føde? Mange opplever tyngre søvn første del av natta ved innføring av f eks grøt på kvelden. Men det kan slå feil vei også, at de sover mer urolig.

Når du er opp i 2-3 måltider fast føde i løpet av dagen kan du forsøke nattavvenning.

 

Det er ikke lett dette med søvn. Det vet jeg alt om. Har hatt en som har vært svært vanskelig selv. Svært lite nyttet. Så var ikke annet å gjøre enn å hente fram tålmodigheten, og vente på at det gikk over. Og det gjorde det, når han var 2 år :-/.

-Jeg hadde en periode en slik søvn og energimangel jeg aldri trodde jeg ville klare meg på. Men det gjorde jeg, utrolig hvilke krefter man klarer å hente hvis man må.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...