Gå til innhold

Sommerferie og samværsavtale. Hva kan far kreve?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har et rettsforlik hvor det står ang sommerferien;

Mor og far har krev på 2 + 1 uker hver innenfor skolens sommerferie hvorav to skal være sammenhengende. Ferien skal avklares innen 1 april hvert år.

 

Jeg startet en dialog om ferien med far ca en mnd før fristen med kun diffuse tilbakemeldinger fra han om at han var i en diskusjon med jobben sin. 2 april har jeg ikke fått noe mail fra han og da avklarte jeg bare ferien hvorav jeg kun fastsatte mine to uker da det er skolestart for oss i august i år. Far stod da egentlig veldig fritt til å sette av sine tre uker. Han påstår at han hadde sendt meg en mail 1 april, men jeg har ikke fått noen mail. Han sier han sendte den til en adresse han utmerket godt vet ikke er i bruk lenger.

Jeg mener at ferien skal være avklart innen første april - altså ferdig avtalt innen den dagen da det er det som står i avtalen. Og at det blir feil av han å bare komme med sine ønsker etter fristen er ute og regne med å bare få det akkurat slik han vil. Nå diskuterer vi frem og tilbake da han selvsagt vil flytte de to ukene jeg har bedt om. Og det er 4 april og dette er ikke det som er står i samværsavtalen - altså et brudd på den etter mitt syn på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4.april er bare 3 dager over fristen. Hva med å være litt mer fleksibel og litt mindre regid regelrytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har muligens grunn til å være sånn, men for ungenes skyld må det jo kunne gå an å være litt rund i kantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et rettsforlik - noe man ender opp med etter et høyt konfliktnivå. Vi fikk klar beskjed om at dette skal følges av oss begge til punkt og prikke hele tiden for å unngå konflikter. Han er maks petimeter selv og jeg har mine frister å forholde meg til ang jobb og samværsavtalen med faren til sønnen min som også skulle avklares innen 1 april. Vi ventet til 2 april nettopp for å ikke være kranglete. Om han hadde kommet og bedt om litt mer tid, hadde han fått det. Jeg har spurt flere ganger om han klarer å holde fristen og det har han svart ja på hver gang. Dette skjer hvert eneste år og det er litt slitsomt.

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...