Gå til innhold

Barnehage og søvn. Følger barnet barnehagens rutiner eller følger barnehagen våre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi begynner ikke i barnehage før til høsten, da er hun 1 1/5 så vet ikke hvordan sove rutinene er da.

Men hvis hun skulle begynt nå hadde det vært litt forskjellig når hun hadde måttet sove.

Hvis hun står opp veldig tidlig trenger hun en lang dupp og en powernap utover dagen på ca 45 min.

Er dette noe de gjør, vekker barnet hvis jeg sier at hun må vekkes etter så så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kommer sannsynligvis til å følge barnehagens rutiner etterhvert. Dessuten vil hun nok ikke ha samme sovemønster i august som hun har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUn følger barnehagens rutiner. Hvordan tror du barnehagen skulle kunne fungere hvis 20 barn skulle ha ulike soverutiner...? Det går helt fint, hun venner seg fort til dem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tiden følger de barnets rutiner også glir barnet i løpet av ganske kort tid faktisk inn i barnehagens mønster.

 

De har jo utetid, måltider osv så ungene faller naturlig inn i deres mønster. Men de tvinger ikke en trøtt unge til å være våken eller en våken unge til å sove under tilvenningen, de lar ungene bli trygge og falle til ro i barnehagen også starter samkjøringen på soving, spising osv.

 

Har hatt fire barn i barnehagen med veldig forskjellig søvnbehov, men dette har gått seg veldig greit til med alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg syns f.eks at hun sover for lenge, kan de vekke henne?

Ellers så er hele kvelden og natten ødelagt.

Men hun sover helt sikkert bare en gang om dagen når hun begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, barnehagen vekker henne etter at hun har fått den søvnen du mener hun skal ha. Det har hvertfall aldri vært noe problem for oss her vi bor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...