Gå til innhold

EKSTREEEEEMT kvalm og spyr heeeele tiden.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har laget en tråd tdligere, men tenkte jeg skulle "utdype" litt.

 

jeg er 7 uker, og har vært kvalm og hatt ordntlig brystspenn fra ca 4 uker( testet ca 3 dager etter forventet mens) stod på værst for 1 uke siden, men så¨avtok den og nå har jeg omtrent ingenting, ikke ømme bryster engang.

 

samlet helt ekstremt med vann i kroppen, gikk opp 7 kg på 10 dager, og fortsatt gått opp litt til. Spyr som en gris hele døgnet, og holder ikke på noe av maten.

magen står RETT ut, håret er tørt og sprøtt, og krusete! og huden er tørr og sprø(negler og) med mye mer urenheter....kjipa hvor stygg jeg skal bli da ;)

haha

 

jeg er hormonell og en tikkende bombe som klikker for ingenting, frustrert til tusen, ekstremt utmatt og med lavt blodtrykk.

fungerer ikke til noen ting...

 

igår var det værst, følte jeg var døden nær! ligget å fryset hele helgen omtrent...og blir kvalm selv av vann!

 

synes likosm alt hører "normalt" ut ved en sv.skap, men gå OPP i vekt når man kun er 7 uker, og spyr opp absoollutt alt?!

 

kan det være sv skap utenfor livmor?

tvillinger?

eller bare fuckd stoffskifte!?

 

noen som har opplved dettre"?!§

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg raste ned jeg.

 

men hadde samme problem som deg ang kvalmen, jeg sluttet nesten og spise i 2 måneder og masse andre plager.

 

har ei frisk jente i magen jeg :)

 

tips mot kvalme: vitaminer og ingefærot (kapselversonen)

 

ingeferen gir deg dårlig smak i munnen men demper kvalmen noe enormt, de anbefalte to ganger daglig og ta. jeg to en gang daglig og halverte kvalmen slik at jeg kunne spise uten og brekke meg :D

 

hvis du har mye vann i kroppen går du opp i vekt. men ta deg en tur til legen og snakk med han ang dette, det er ikke bra og gå slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prlvd mye..ingefær blir jeg møkk dårlig av... samme med eplemost, vann, kjips, ris, makaroni,.... brød.. alt!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man blir ikke kvitt kvalmen helt men de kan dempe, hvis man ikke blir dårlig av smaken da.

 

nån tips jeg fikk var bla: tørre kjeks om morgenen, ritz kjeks eller annen salt tørr kjeks, youghurt

 

for meg så funket det og heller vær sulten i stede for å presse mat ned og spy den opp. men ikke anbefalt, var så godt som bevistløst i 2 måneder.

 

men det verste går over etter uke 12, men ta ting veldig gradvis og forsiktig. føler du deg bra ikke hopp i ei arbeidsøkt eller noe sånt, bruk den på litt rolig aktivitet og slapp mye av. man må bare stån av

 

men hvis du greier og få i deg litt vitaminer så hjelper det mye. de hjelper mot å ikke bli svimmel, og ellers på formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...