Gå til innhold

Svangerskapskløe, søvnproblemer, gravid og Polaramin... Trenger litt veiledning...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en pakke Polaramin for noen måneder siden da jeg reagerte kraftig på skalldyr. Er gravid nå og var det også da. NÅ har jeg fått en fæl kløe på mage og pupper, særlig på kvelden når jeg ligger under varm dyne. Blir helt gal, lys våken og siste 4 nettene har jeg ikke sovnet før ca 5. Det er jo helt uholdbart da jeg har to barn til og MÅ fungere tålig om dagen. I går kveld/natt tok jeg en Polaramin med tanke på at den kanskje dempet kløen OG gjorde meg trøtt, tretthet er jo en bivirkning på akkurat dem.

 

Nå lurer jeg, dere som har kjennskap til allergimedisin og gjerne akkurat denne; vil det funke om jeg tar 1 tablett 1-2 timer før sengetid hver kveld? Vil den hjelpe meg å dempe kløen og kunne gjøre meg trøtt? Eller må man ta medikamentet som legen har foreskrevet (3-4 ganger daglig) for at det skal ha funksjon? Vil jo ta minst mulig nå som jeg er gravid (35+4), men trenger virkelig klødemping og søvn!!!

 

Desperat... Kan jeg evt ta en tablett 2 timer før sengedags OG 1 rett før jeg legger meg? Hjelp meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klør ikke i hender og under føtter, så det er ingen grunn til å søke lege ang dette, evt kun for å få svar på dette her da...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kraftig svangerskapskløe (klorte meg til blods daglig) og jeg brukte polaromin som "sovemedisin" på kvelden. Tok den ca 1 time før jeg skulle legge meg, og da sovnet jeg greit. På dagtid dempet jeg kløen med noe som heter Eis-gel. Det er en kjølende gele som du får på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...