Gå til innhold

Hater mat etter at jeg ble gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir kvalm hvis jeg ikke spiser, og definitivt kvalm hvis jeg spiser. Halvparten av matvarene i kjøleskapet byr meg imot, ting jeg med glede hadde spist for et par mnd siden!

JEG VIL HA MATGLEDEN MIN TILBAKE!!

Huff, tungt å være kvalm, håper jeg ikke går og er kvalm gjennom hele svangerskapet, slik som jeg var i forrige svangerskap..

Lite hjertesukk fra meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her.. Jeg ikke super kvalm, men det er nok til at matlysten forsvinner.. Vet liksom ikke hva jeg skal spise mer.. ting som jeg hiver i meg til vanlig smaker ikke, eller så blir jeg kvalm av tanken..

Drikker mye......!!!

Skrevet

Nå er ikke jeg sånn kjempekvalm enda, men ingefærøl har hjulpet meg:)

Friske grønnsaker og frukt er også godt sundt, og lett å få i seg. :) men i helga skulle vi ha kyllingnuggets, og da ble jeg skikkelig uvel ved tanken, og måtte ta opp en kyllingfilet til meg i stedet.:P

Skrevet

Jeg og. Om jeg spiser, nyter jeg maten akkurat da, men 5 minutter senere er jeg superkvalm og svimmel. Jeg klarer ikke rydde matrester ut av kjøleskapet. Det bare fyller på seg uten at jeg takler å gjøre noe med det. Jeg kan heller ikke planlegge måltider da jeg ikke vet hva jeg vil ha før jeg akkurat skal til å spise. Og luktene. Fysj. Folk i samme oppgang som lager middag....det lukter helt for j******!

Skrevet

Jeg også! Gleder meg til jeg kan nyte mat igjen. Merker egentlig at det går skikkelig dårlig bare jeg skriver dette innlegget. Jeg kan ikke kikke i kjøleskapet, eller tørrskuffen. Kan kan kanskje få i meg noe på ettermiddagen dersom mannen min har laget klart, ellers har jeg pose med fullkornskorper ved senga. Prøver å spise en sånn før jeg står opp, da går det noen ganger bra... dvs. jeg kaster ikke opp, er bare kvalm.

Skrevet

Jeg er også superkvalm, men kaster ikke opp. Klarer å spise passelig normalt, men enkelte ting gjør meg uvel på sekundet. Jeg klarer ikke lengere å spise noe med hvitløk i. Hvitløksbaguetter er bannlyst hjemme hos oss for tiden....

Blir en del frukt og grønt. Det går ned uansett, og føler at det stilner kvalmen litt.

Gleder meg sinnsykt til å komme meg over denne kvalmen.

Skrevet

Kjøpte noen fiskekaker på impuls på butikken, har ligget og luktet i kjøleskapet.. Men gikk overraskende bra når jeg spiste de faktisk! Kjenner meg veldig igjen å ikke kunne planlegge middager lenger.

Mannen ringte heldigvis en dag og sa han hadde tenkt å lage middagspølse. Kjente det vokste i munnen bare med tanken, noe gubben skjønte fra den manglende entusiasmen fra meg. Så det ble heldigvis ikke det til middag den dagen. Da måtte jeg rett og slett heller spist meg en skive.

Håper det endrer seg ved 2 trimester denne gangen da.

En liten trøst er jo at jeg ikke er alene..

Skrevet

Eg er ganske lik deg, men eg er ikkje så kvalm nå, er i uke 11. Men det som er ille for meg te middag, er at viss eg er sulten til middag og et litt for mykje, blir eg veeeldig kvalm etterpå og eg føler eg ikkje får maten ned, ikkje får eg til å rape lenger heller og det er så ubehagelig. Eg brukar akupunkturbånd når eg er veldig ille, men held meg unna kjøtt, det klarer eg ikkje. Fisk gjeng bra, fordi det er magert. Det blir bedre i uke 12 trur eg:)

Skrevet

Jeg har det også sånn! Er 10+4 i dag.

Jeg har et par ting som jeg syntes smaker godt. Brødskive med leverpostei og stratos. :-)

Alt annet byr meg imot!

Jeg klarer ikke hverken lage eller spise middag! Fisk er det eneste. Alt annet blir jeg kvalm bare tanken av. Kjøleskapet syntes jeg stinker, og all maten der, som jeg har vært med å handle inn, syntes jeg er skikkelig kvalmenes!

Jeg bruker også akupunkturbånd. Har de på hele dagen. Tror de hjelper litt, og tør derfor ikke ta de av. Hi hi

En kopp ingefærte hjelper også etter frokost. Har en skive med fersk ingefær og noen sitrondråper. Lar det trekke under lokk noen min og søter med suketter. Det blir ikke samme ingefærsmak/lukt av det.

Ingefærkapsler klarer jeg ikke. De stinker!

Det blir snart bedre! Lykke til! :-)

Skrevet

Merker det selv at fisk er bedre å spise, spiser det mer nå enn før. Ser det er flere som nevner det her. Unntaket var vel de ferske fiskekakene, de luktet så mye. Så tror ikke jeg kommer til å kjøpe de flere ganger.

Har ikke vært kvalm idag, så det er jo en forbedring.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...