Gå til innhold

I forhold til barnehagedilemmaet, når er det "lurest" å bli gravid? Jeg vil ha full permisjon, 100%.

Anbefalte innlegg

Blir det sirka i oktober? Blir det slik at permisjonen går ut da i august året etter?

Får ikke til å regne ut dette her helt...

Jeg kan bare "tenke" graviditet, så blir jeg gravid, så prøveperioden regner jeg ikke med. Har blitt gravid "på dagen" med de to første ;)

Fortsetter under...

Bare vær obs på at de som er født 1 sept eller senere ikke er garantert barnehageplass det året de fyller 1. De må være fylt 1 år innen utgangen av august for å være garantert plass. (Vet ikke om det gjelder alle kommuner da, men det bør du sjekke opp.)

Forsto jeg deg rett, så tenker du å bli gravid nå i september/oktober, slik at babyen vil kunne begynne i barnehagen til neste høst? Da fyller den jo året før barnehagestart da, det er jo perfekt!

Annonse

Bli gravid i sept, okt eller tildig nov... da er fødsel innen 31.aug.

Gjelder i hele Norge at barn født innen 31.aug er med i hovedopptaket det året de fyller 1 år, og er garantert plass. Barn født 1.sept eller senere søker på rullerende opptak, og der kan kan det variere hvor raskt man får barnehageplass. Men garantert plass i hovedopptaket har du barnehageplass fra august, vanligvis midten av august.

Min baby er født 20. august og 100% perm med fedrekvote og alt går ut i begynnelsen av september. Det er med 10 uker fedrekvote, er usikker på om den er økt til 12 nå...?

Jeg ble gravid i slutten av november ;)

Jeg har fire barn som er født på litt forskjellig tider av året og jeg vil anbefale å bli gravid fra august og utover, kan jo fort ta et par måneder før spiren sitter og da sitter du plutselig med skjegget i postkassa og ikke får barnehageplass...

Skulle du bli gravid på første forsøk får du et vår/tidlig sommer barn og må ta litt ferie før barnehagen starter i august, men er garantert plass.

Jeg har to stykker født i mai og det ble helt supert, bare sparte litt penger så det gikk greit å være hjemme til 1.aug. Med skattepenger og feriepenger ble det ikke noe problem.

Jeg ble gravid i slutten av november og fødet 15 august året etter (1 uke før termin).

Vi hadde full permisjon og det passet fint mtp barnehagestart. Jenta vår begynte i barnehage i august året etter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...