Gå til innhold

er det mulig å operere slik at jeg ikke får mensen mer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg blir dårlig når jeg får mensen nå. jeg er 21 år. fått de to ungene jeg vil ha,. jeg tåler ikke hormon prevansjon og siden jeg hverken tåler hormon prevansjon og at jeg blir dårlig mens jeg har mensen så vil jeg fjerne denne.

 

jeg har aldri hvert det før. men blitt det nå etter jeg fikk mensen igjen etter unge nr 2 var født.

 

noen som vet,.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg på også!

 

har fått tre barn, med bonusbarna har vi 5 barn på heltid. Gubben har sterilisert seg, så det er ikke derfor jeg vil bli kvitt mensen.

Har voldsomme smerter i en hel uke hver mnd. Tåler heller ikke hormonprevansjon. Hatt en blodpropp i hjernen, så kan ikke ta noe som roer ned mensen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma har "operert mensen bort" hun fikk syste på livmoren og tok valget og fjerne den (hun var vel rundt 40 år og hadde ingen planer om flere barn hehe)

 

ellers skal det vel være noen form for medisiner du kan ta, men da er problemet om du tåler de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du fjerne hele livmoren, noe som er en stor og risikofyllt operasjon. Bivirkningene etterpå er også mange!

 

Men du kan sterilisere deg etter fyllte 25 år. Da mister du ikke mensen, men vil ikke bli gravid.Ved sterilisering klippes/eller brennes bare egglederne av, slik at egg og sæd ikke møtes. Koster ca 6000 i egenandel. Men du kan få det dekket om du har medisinske grunner til det.

 

Er selv 26 og skal sterilisere meg i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å spørre om det samme da jeg er den heldige vinner av mensen i minst en halv mnd hver gang.

Den som sier at sterilisering ikke forandrer noe på menstruasjonen kan gå og grave seg dypest mulig ned.

 

Har hørt noe om å brenne bort slimhinnene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonym 22 00 her. Det hjelper ikke meg, siden mannen har sterilisert seg. Da trenger jeg det ikke som prevansjon, men for å slippe smerter...

 

Jeg kan heller ikke ta noe form for hormoner, siden jeg er i fare for fler blodpropper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest om dette på forumet her for noen dager siden? Var ei som tok en mye mindre omfattende operasjon enn å fjerne livmoren, og slapp unna mensen. Minuset er at du ikke kan få flere barn etter operasjonen, så du må være sikker på at du ikke vil ha flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid ønsket meg 2 barn, en jente og en gutt,. dette har jeg fått så jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du googler, finner du nok ett mer utfyllende svar enn jeg er kompetent til å gi.. :)

 

google fks: "bivirkninger ved fjerning av livmor".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterektomi. Fjerne livmoren. Da mister en mensen, men mister ikke hormonproduksjonen fra eggstokkene :)

 

Men det er lite trolig at du får dette på statens regning i en alder av 21....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den som sier at sterilisering ikke forandrer noe på menstruasjonen kan gå og grave seg dypest mulig ned"

 

Ganske usaklig kommentar fra deg, 22:03.. Forstår at dette har skjedd med deg. Mer mensen etter sterilisering. Men for de fleste er ikke dette tilfellet. På de aller fleste sider om kvinnelig sterilisering står der at der er ingen forandring i mensen. Men det kan jo forekomme med NOEN.

 

Ja, har også hørt om å brenne bort slimhinnene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldersgrensen for å sterilisere seg i Norge er 25 år! Så for å fjerne hele livmoren er ihvertfall ikke grensa lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2200 her..

jeg har fått time til utredning i juni, men er jo litt spent på hva jeg kan vente meg...

 

Tror du jeg kan få noe sånt på statens regning i alder av 35 og 3/5barnsmor?

 

må jo bety noe at mannen har sterilisert seg, så de skjønner at jeg ikke gjør det for lettvinhetsskyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har hatt blodpropp og legen har sagt at vi kan søke pga at jeg har så store plager.

 

2 blodpropper på 6 måneder. det er mye.

 

og jeg ønsker å gjøre dette da jeg er veldig plaget med mye som kompliserer livet mitt med hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg spurte om akkurat dette da jeg skrev under papirene og fikk nettopp det svarte. Sterilisering forandrer ingenting på menstruasjonen PUNKTUM. Så denne personen kan absolutt gå og grave seg dypest mulig ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...