Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille god-puddingen min på 9 mnd har hatt feber mer eller mindre i 2 uker nå.

Hun har vært snørrete og hoster ganske mye. Skikkelig forkjøla.

Hun drikker og spiser egentlig ganske som normalt.

Ikke er det høy feber heller, de siste dagene mellom 37,7-38 (I begynnelsen av sykdommen var det godt over 38, men ikke over 39).

Har kun gitt henne paracet om kvelden, for hun sover så dårlig selv med bare litt feber. Men de 2 siste nettene har jeg ikke gjort det heller, vil ikke gi henne for mye paracet heller.

Er usikker ang legebesøk. Hun er jo fin form på dagtid, hvis jeg ser bort i fra snørrnesa hennes, men har jo hørt/lest at man bør kontakte lege hvis de små har feber i over 3-4 dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feber over lengre tid kan kanskje tyde på at kroppen bekjemper en infeksjon.

Har opplevd det en gang med eldstebarnet første året i barnehage, hanglet med feber og hoste i mange dager. Var heller ikke sånn i kjempedårlig form, men ble heller ikke helt frisk. Vi gikk omsider til lege og da skyldtes feberen at hun hadde fått hals og lungebetennelse...stakkar - vi fikk litt dårlig samvittighet da ja...

Så ikke vær redd for å gå til lege og få det sjekket, det er riktig at de små skal ikke gå med feber i så lang tid.

God bedring!

Skrevet

men vær og forberedt på at legen sier at det er virus og de ikke får gjort noe med det.. jeg har så og si gitt opp å gå til lege med mine barn når de har feber. nettopp fordi de alltid har det berømte viruset.

de gidder ikke engang sjekke dem ordentlig før vi blir sendt hjem igjen. sist satt vi og ventet i nesten 2 timer, for å høre at "du går jo i permisjon til august, så du har god tid til å vente på at han blir frisk!"

(da hadde han hatt feber i nesten 2 uker)

jeg føler meg så dum når jeg kommer dit. da jeg dro med dattera mi fikk jeg beskjed om at det er ikke feber på barn før den er over 38.5.. men jeg tar det som feber når den er over 38.

men om du er usikker, så ring legen. det kan jo hende det feiler ditt barn noe, er ikke det jeg sier.. bare litt små forbanna på legene.. =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...