Gå til innhold

Kan jeg sende denne søknaden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal søke på en jobb, men har ingen til å lese korrektur for meg nå. Kan dere se på det jeg har skrevet her og se om det er greit? Dette er søknad til en butikk som selger medisinsk utstyr til sykehus,legekonter etc. De ønsker noen som har utdanning innen helse. Men manglende utdanning kan erstattes av salgserfaring og serviceinnstilling.

Har selvølgelig mitt navn og adr øverst, arb givers nedenfor og sted og dato på høyre siden.

 

 

Kundeservice butikk 60% med mulighet for utvidelse (Overskrift)

 

Jeg viser til stillingsannonsen på internettsiden Deres og ønsker herved å søke på stillingen.

 

Jeg er ei livlig og positiv dame på 34 år fra xxx. Der jeg bor med samboer og to barn, på 4 og 7 år.

 

 

Jeg har ingen erfaring innen helsesektoren, men jeg har god erfaring innen salg og butikk, da jeg har jobbet i butikk i ca 16 år. Jeg er serviceinnstilt, pliktoppfyllende, pålitelig, nøyaktig og lærer fort.

Jeg er ikke redd for å ta i ett tak der det trengs, og stiller opp for mine kollegaer.

 

 

Jeg håper på ett positivt svar fra Dem og stiller svært gjerne til intervju hvis min søknad skulle være av interesse.

 

Med vennlig hilsen

 

Kari Nordmann

 

vedlegg:

-CV

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville tatt bort "livlig og positiv dame"... i stede skrevet dame.

 

Ikke redd for å ta i ett tak der det trengs, og stiller opp for mine kollegaer?

Nei... tror kanske jeg heller ville skrevet noe som: Jeg er en veldig ansvarsfull person som er positiv og utadvendt. Jeg lærer fort og mener jeg kan være med på å skape et godt miljø, både for kollegaer og for kundene.

 

 

Eller noe sånn i den duren, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"xxx.Der...." Her er det feil, kan ikke begynne setningen slik. Du trenge rikke skrive hvor du bor egentlig, det ser de ut fra adressen.

Neste avsnitt må du fikse. Ikke begynn presentasjonen med det du ikke kan;) Sløyf hele "jeg har ingen erfaring med helsesektoren" og skriv heller " jeg har god erfaring....."

 

Videre er det nok å skrive at du håper på positivt svar og ser frem til å høre fra dem. Selvfølgelig er søknaden din av interesse så du må ikke vise slik "svakhet";)

 

Syns også du kan flette inn hvorfor du passer til jobben, og hvorfor du ønsker jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Som overskrift skal det bare være enkelt.

- Dem/Deres (m/stor bokstav) er avleggs og brukes ikke lenger. Det samme gjelder herved.

- At du gjerne stiller til intervju er jo en selvfølge.

- Hadde droppet å ta med at du har barn, heller informert om det på intervjuet hvis det kom opp.

- Var for mange setninger som startet med "jeg".

- Det skal ikke være linjeskift med mindre det kommer et nytt avsnitt etter.

 

Så jeg hadde endret til dette:

 

Søknad (Overskrift)

 

Jeg viser til stillingsannonsen om kundeservice butikk 60% og ønsker med dette å søke på stillingen.

 

Jeg er ei livlig og positiv dame på 34 år fra xxx. Har ingen erfaring innen helsesektoren, men jeg har god erfaring innen salg og butikk, da jeg har jobbet i butikk i ca 16 år. Jeg er serviceinnstilt, pliktoppfyllende, pålitelig, nøyaktig og lærer fort. Er ikke redd for å ta i ett tak der det trengs, og stiller opp for mine kollegaer.

 

Jeg håper på ett positivt svar fra dere.

 

Med vennlig hilsen

 

Kari Nordmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skriv

 

Jeg har ingen erfaring innen helsesektoren, men jeg har god erfaring innen salg og butikk

 

Ta bort ingen erfaring..... Dette ser hun på cv`n din og du trenger ikke fremheve det negative i søknaden. Begynn med Jeg har god erfaring innen salg........

 

Positiv og livlig dame ble dobbelt opp. skriv bare en av ordene, feks livlig dame, eller engasjert, +++

 

Dette er det jeg mener, men nå er jo ikke jeg ekspert!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, lagret litt for fort.

 

I tillegg må du få med hvorfor du passer til denne jobben, hvorfor den er interessant for deg.

 

Og legg gjerne med et bilde, med mindre du ser ut som et takras da, he he.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, IKKE fokuser på det du IKKE kan. Det er nybegynnerfeil!!!

Ikke nevn at du ikke har erfaring fra helsesektoren i det hele tatt. Dette vil de uansett de på din CV.

 

I første omgang skal du selge deg inn til intervju. På et evt. intervju kan du vise dem at din erfaring innen salg og butikk er godt nok.

 

Jeg ville kuttet ut livlig og positiv dame i første avsnitt. Der ville jeg kun presentert meg med enkle ord.

 

Vil du fortelle om deg selv, bør du lage et eget avsnitt helt tilslutt. Der kan du nevne at du er livlig og positiv. At du ikke er redd for å ta i et tak og alt det andre du skrev.

 

Det er litt viktig at du ikke blander "alt mulig" inn i de samme avsnittene:

Et avsnitt hvor du skriver du søker på stillingen

Et avsnitt hvor du ENKELT beskriver deg selv (navn, alder, bosted)

Et avsnitt hvor du fremhever det du kan best (salg, jobbet i butikk i 16 år), hvorfor stillingen passer akkurat deg. Dine beste sider faglig sett.

Et avsnitt hvor du evt beskriver deg selv nærmere. Dine beste sider personlig sett.

 

Det var mine tips. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ville jeg ha skrevet den:

 

Kundeservice butikk 60% med mulighet for utvidelse (Overskrift)

 

Jeg viser til stillingsannonsen som er beskrevet i jobbnorge.no (?) og ønsker herved å søke på stillingen som salgspersonal (??--> tittelen på stillingen).

 

Jeg har god erfaring med å yte service til kunder da jeg har jobbet i butikk i 16 år (IKKE skriv ca, ha nøyaktig år!). I dette yrke har jeg trivdes godt, men føler nå det er på tide å søke nye utfordringer.

Jeg ser på meg selv som en utadvent og positiv kvinne. Dette mener jeg er en god egenskap å ha med tanke på stillingen som her er utlyst. Jeg yter god service til kunder ved å ........(hvordan yter du service??--> beskriv).

Jeg er pliktoppyllende og pålitelig, og jeg er ikke redd for å "ta i ett tak" der det trengs. Jeg setter meg raskt inn i nye prosedyrer og rutiner, og liker å sette meg inn i nye ting (-->bruk et annet ord!)

 

Jeg mener jeg selv er med på å skape et godt og positivt arbeidsmiljø ved å være positiv, pålitelig og pliktoppfyllende.

 

Om Dere finner min søknad interessant, kan jeg kontaktes på telefon og epost. Jeg stiller gjerne opp på intervju, også på kort varsel.

 

 

Med vennlig hilsen

 

Kari Nordmann

 

vedlegg:

-CV

Anonym

 

Lykke til!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for seriøse og hjelpsomme tilbakemeldinger:) Her fikk jeg mange fine fine tips:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...