Gå til innhold

skal ha min første praksis dag på nav neste mandag. hva har man på seg?

Anbefalte innlegg

altså, jeg har ikke møtt de som jobber der før og aldri vært på det kontoret så jeg vet ikke helt hva de pleier å gå med.

jeg pleier å gå med taits og røde og sorte kjoler. men tenker at rødt ikke er så lurt siden det utstråler makt.

men noe nøytralt kanskje? siden det er nav?

hva syns dere?

Fortsetter under...

På kontoret hos oss så går folk i alt mulig. Mye olabukser og topper/gensere. Noen går med bluse og blazer, noen med skjørt. Helt alminnelige hverdagsklær som du ser folk flest ha på seg.

hehe.. ja da blir det jo ikke så trist og så byråkratisk.. hehe. men jeg vil lage et godt første inntrykk ovenfor de som jobber der, og jeg vet jo ikke hva de liker.

hva har dere på dere første dagen på jobb?

Annonse

Har inntrykk av at du bor i Oslo fra dine tidligere innlegg, og der kler jo folk seg gjevnt over litt bedre enn i resten av landet. Det er jo hovedstaden, tross alt.

Men på nav kontoret der jeg jobber går vi i alt mulig, vil faktisk strekke det så langt at det er intet krav til antrekk.

Vi har en som går i dyre sportsklær hele uka, som ser ut som hun skal på aktiv weekend, hun har caps, boblevest, og jobbe tights.

Vi har en som slafser rundt i fløyelsbokser og strikkavester og ser ut som en ordentlig bestefar.

Vi har en dolle dame, som alltid er stilig antrukket, nei vi har to sånne.

Vi har oss vanlige dødlige som går rundt i dongribukser, ulike topper og trøyer og komfortable sko.

Vi har en som går i skjorte og sort bukse hver dag, og vi har en som går i ulike hettegensere og dongri med joggesko til.

Det er et virrvarr av folk med ulike bagrunner, sosionomer, jurister og økonomer, sekrtetærer, sjefer og underordnede.

Går så fint så, samme hva du går med ;.)

ja, stemmer at jeg bor i hovedstaden :)

hehe.. jeg har ingen bukser, så jeg kan ikke gå i det.. haha. for da må jeg kjøpe :P det må bli en form for kjole, men jeg skal ikke ha på en som er med utringing altså :P

så rødt gjør ikke noe? jeg har nesten bare røde og sorte klær :D

På vårt kontor er de fleste damene ganske pent kledd. Vi går gjerne med dongeribukse, skjørt eller tøybukser og har pene topper/gensere til. Mange bruker en del smykker og skjerf som tilbehør.

Kjoler er kanskje ikke et antrekk jeg ville valgt på jobb, iallefall ikke røde. Jeg liker å være pent og nøytralt kledd.

Lykke til i praksis!

NAV-dama

Kjole og tights går sikkert fint det :-)

Hvis jeg er usikker på hva jeg skal ha på meg, velger jeg noe helt streit og nøytralt. For meg er det gjerne en hel og pen, mørk jeans og en avslappet men nystrøket lys bluse, et enkelt smykke, maskara og diskret lebestift :-)

Tvi tvi i praksis!

Annonse

ja da var det ikke så galt det jeg tenkte først da :)

nøytralt og enkelt skal jeg få til.. hehe.. selv om det ikke er helt meg, jeg er litt mer "hard" i stilen.. hehe.. men det kan vente til de kjenner meg.. hehe..

veldig spent på hvordan dette blir :)

Svart tights og svart kjole/tunika. Ha gjerne et fint skjerf til. Frisker opp antrekket uten å være overkill. Greit å være litt nøytral i starten, før man vet kleskoden.

Jobber i staten og det er mange ulike stiler, noen har drakt, andre har jeans.... Noen har skyhøye hæler og pumps, andre converse og sneakers....

Lykke til i praksisen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...