Gjest Ms. Muffins Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Er det noe vits i å ta dette, når jeg fødte åtte dager før termin sist? Er da stor sjangse for at jeg føder før termin denne gangen også, eller er det verdt et forsøk med nåler, sånn i tilfelle? Isåfall, når begynne? Er 37 uker på vei idag
flypapir Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Man tar ikke modningsakupunktur for å føde tidligere, man gjør det for å få et raskere/enklere fødselsforløp Jeg startet selv med dette i uke 35 denne gangen. Om du har behov for det må du nesten vurdere det selv. Hadde du en lang førstefødsel uten effektive rier, så kanskje det hadde vært noe? Hadde du derimot en grei fødsel så klarer du deg sikkert helt fint uten
sisten Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Stemmer det som flypapir sier her, er for selve fødselen det er gunstig med modningsakupentur:-) jeg har født 2 ganger før og må si åpningsriene var en drøm i forhold til første gang og jeg gikk fra 4-5 cm til 10 cm på 20 min:-) Men det kan være andre ting som spilte inn også, pleier å gå lettere 2 gang.
Gjest Ms. Muffins Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Hadde ifølge JM en lang åpningsfase som jeg selv trodde var kynnere. Men når jeg først våknet på natta av det jeg VISSTE var rier, to selve fødselen på sykehuset to timer. Problemet er at jeg ikke merker noe til denne åpningsfasen, ei heller modningen. Derfor er JM litt redd for at jeg føder enda fortere enn sist, og er uheldig å føder utenfor sykehuset. Tenkte da at det kanskje var lurt å få modningsnåler, i håp om at det skjedde mer kontrollert, og at jeg også da fikk noen forvarsler om at noe holder på å skje?
sisten Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 Åpningsfasen vil mest sannsynlig gå fortere med modningsakupentur, det blir ikke mer kontrolert. Åpningsriene går enda fortere vist du er helt moden og myk når riene starter. Jeg er 3 gangs og har 2 uker til termin. Har nå 3 cm åpning og er veldig myk. Satse på det ikke blir fødsel i bil:-)) jeg har hatt lite kynnere i forkant, men mye nedpress og stikkninger i skjeden.
Gjest Ms. Muffins Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Jeg skjønner. Men hva hadde dere gjort..? Oi, 3cm allerede? Det er jo et kjempebra tegn
flypapir Skrevet 4. april 2011 #7 Skrevet 4. april 2011 Jeg ville helt sikkert droppet modningsakupunktur hadde jeg vært i dine sko. Da risikerer du å være kommet enda lenger i fødselsforløpet før du merker noe, i tillegg til at resten også kan gå raskere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå