Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Da min gutt bare fikk mm var bæsjen tynn og kornete og gul,men nå når han bare får mme(er 2 mnd nå,nettopp begunnt med mme)er bæsjen grønn med slim i......er det normalt?

Får noe malt i hver flaske(drikker ca 160ml 5 ganger i døgnet å ikke natt),og bæsjer etter nesten hvert måltid...normalt?

De andre barna mine bæsjet bare 1 gang daglig da de fikk mme......

Håper noen vet og vil svare meg :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor git du malt om babyen ikke er forstoppet? --er vel malten som kan for bæsjinga da kanskje? Syntes det var mye ja...

Skrevet

Gir malt pga redd for forstoppelse,han gikk ikke på do på 2 dager da jeg ikke ga malt i mme

Skrevet

Babyer som får mme kan gå opp til en uke uten avføring. Det er helt normalt.

Her har han ikke bæsjet siden onsdag, men i dag kom det og han er ikke forstoppet.

Bæsjen her er forresten gul og kornete.

Skrevet

Jeg tror at jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen dersom det ikke normaliserer seg, tror ikke mme barn skal ha så hyppig avføring.

Hvis han bæsjer etter hvert eneste måltid ville jeg redusert maltmengden.

Her bruker vi malt i annenhver flaske, ca 1 ts om dagen. Fungerer fint uten forstoppelse, bæsjer en gang hver dag.

Avføringen er grønn når man gir mme, men jeg har kun opplevd at den har vært slimete hvis det er noe han ikke tåler (han er 5,5mnd og får smaksprøver på frukt og grøt).

Her er en grei link med masse info:

http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/forstoppelsespedbarn.php

Skrevet

Han får forøvrig 4 flasker a 230ml mme daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...