Gå til innhold

Vanlig at en 1klassing vet hva en kondom er ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk litt sjokk ista da 6 åringen ville se på musikkvideoer på you tube blandt annet av lady gaga for det hadde hun sett hos pappa... Vi ble helt satt ut av den vulgære videon og jentungen utbryter - se det ligger en kondom i senga ??

 

Vi stoppet hele videon når vi så hvor vulgær den var, men jeg fikk litt kvalm følelse av det hele..

 

Barnet er ikke vårt.

Samvær med far er 1 gang i mnd!

 

Hva tenker dere, er dette vanlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker kondom. Hadde guttungen min funnet en og spurt hva det var, ser jeg ingenting i veien med å ha forklart han det. Skjønner ikke hvorfor seksualitet er så forbanna hemmelig.. Trodde det var det mest naturlige på jord =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min vet det i hvertfal og hun har ikke begynt på skolen enda. Hun vet også nøyaktig hvordan barn lages og hvordan man kan ordne det om to kvinner ønsker barn og mye annet. Det synes vi er bare bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke noe galt i det. Viktig at barn får svar hvis de spør om noe.

Jobber i bhg. og vi har om tema barns seksualitet og den starter tidligere enn jeg trodde, og vi kan gjøre stor skade hvis vi gjør sex til noe stygt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanlig, men heller ikke uvanlig. Noen barn er mer opplyste og interesserte i enkelte tema enn andre. har selv enn datter som har vært over gjennomsnittet interessert i dette temaet, siden barnehagealder. Jeg har aldri sagt annet enn sannheten og det er ikke umulig at kondom har vært en av de tingene som har blitt omtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har bodd hos oss det siste året og vi har aldri pratet om noe i nærheten av dette.. Hun har heller aldri spurt eller vist interese for temat. Derfor vi fikk litt sjokk her idag..

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 7 åring vet ikke hva det er tror jeg. Hvertfall ikke nevnt noe. Kan jo hende noen i klassen vet det da. Går litt ymse der.

 

Synes det er litt spesielt at hun legger merke til det slik i en musikkvideo men det trenger ikke være noe galt likevel,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste visste hva kondomer og p-piller var, og hvorfor voksne bruker det. Hun ble nysgjerrig på forskjellen mellom damer og menn da hun som fireåring bladde i gravid-boka mi og oppdaget tegninger av babyen i magen.

 

Jeg svarer som sant er når ungene spør om ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker det var et par gutter som fortalte oss andre hva kondomer var da jeg gikk i første klasse, men den gangen var vi jo sju da vi begynte. Undertegnede trodde ikke på dem da de påstod at menn liker å putte tissen sin inni damer og at man bruker kondom for å ikke få babyer, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke dette er så uvanlig. Det er mye som skjer når man begynner på skolen, og man møter mange nye barn som har storesøsken som mer enn gjerne opplyser de mindre barna. Og det kan jo også hende at man har kondomer hjemme, som barnet har sett. Det er ikke alle som svarer "tyggispakke" som meg, da sønnen fant en pakke kondomer hjemme;-D Jeg selv har en bror som er seks år eldre enn meg, og jeg viste fint hva en kondom var før jeg begynte på skolen......men da kalte vi det DONG:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...