Gå til innhold

Hvordan stimulerer dere brystvortene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde aldri dette med første man, men har prøvd sånn smått å vri/klype/rulle på brystvortene men vet ikke om jeg gjør det riktig? Hvor lenge vet holder dere på? Det blir jo litt sårt etterhvert :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri gjort noe for å stimulere brystvortene....

Altså med mindre det har vært seksuelt betinget! ;)

Hadde du trøbbel med såre vorter etter amming sist gang?

Isåfall forstår jeg at du denne gangen vil herde dem litt, men selv har jeg aldri hatt behov for det.

P.S. Høres forresten ut til at du gjør det helt 'riktig'. ;)

Skrevet

Regner med at du gjør det ihåp om at du skal få satt igang fødselen?

I så fall høres det ut som om du gjør det riktig, men noen tips kan jeg jo komme med...:)

Bruk litt brystvortesalve (evt annen fet krem) mens du gjør det, da blir de ikke så såre/ømme. Så ruller du til du kjenner at en kynner kommer, da tar du en pause. Når kynneren/ria er over ruller du videre osv....

Jeg har holdt på i litt ulik lengde. Min erfaring er at kroppen MÅ være klar og moden for at dette faktisk skal funke. Sist gang jeg fikk igang en fødsel på denne måten holdt jeg vel på en halvtimes tid mener jeg å huske. Da tok det 7 timer fra de første kynnerne/riene og til gutten var ute.

Ellers kan det være lurt å teste dette ut på dagtid fremfor på kveldstid. Det er SLITSOMT å gå med harde kynnere/maserier som ikke fører noe sted en hel natt. Det kan også være lurt at du snakker med jordmor om dette og får klarsignal før du detter igang. Det er tross alt delte meninger om dette og i noen tilfeller kan det stresse babyen...

Men hvertfall; lykke til!:)

Skrevet

Å ja, det er kanskje for å få igang fødselen!

Jeg tenkte ikke i de baner engang!

Er jo tross alt bare i uke 31 enda, jeg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...