Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk nettopp vite at jeg er gravid. Har termin 23 november.

Mitt første spørsmål er: Når regner man ut i fra at jeg skal ha jobbet seks av 10 måneder? Kan jeg gå ut ifra Januar? Det er ti måneder siden i november. Altså telle jan, feb, mars, april, mai, juni, juli osv? eller er det 6 måneder før fødsel/permisjonstart.? Jeg har vært i min nåværende jobb siden nov 10 , men det er et vikariat som jeg ikke vet går ut. Foreløpig har jeg ut mai. Har skaffet meg et nytt vikariat som går fra juni ut juli. Da skal det akkurat gå opp. Hvis jeg tenker riktig da.

Gjør jeg?:) Håper på svar for jeg er bekymret

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143100093-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må telle 10 mnd tilbake fra permisjonsstart (3 uker før termin), i ditt tilfelle rundt 2.november. Da kommer du til begynnelsen av januar. Av de 10 mnd må du ha jobbet i minst 6 mnd og ha tjent minst 35 000 kr. Om du jobber helt ut juli har du opparbeidet deg rett til foreldrepenger ja...

ok, forhåpentligvis får jeg jobbe lengre enn mai, men i verstefall så har jeg ingen jobb i august, sept, okt. Får jeg likevel permisjonspenger da? har fått inntrykk av at de går ut ifra siste måneds lønn før permisjon starter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...