Gå til innhold

Er jeg gnien syns dere?


Sjokoladebanan

Anbefalte innlegg

Jeg har to tantebarn som konfimereres i år, og hadde tenkt å gi dem 500 kr hver. (gav det samme til et annet tantebarn for 2 år siden, og da virket det som om de mente dette var en fin sum)

 

Jeg er selv student, og har ikke så mye desverre.

 

Men når jeg leser hva andre gir, så får jeg skikkelig dårlig samvittighet siden det virker som om andre gir mye mer.

 

Skal jeg gi 1000 til hver så blir det jo 2000 kr + flyreise til den ene konfirmasjonen (meg og et barn) så det går nesten 4000 der også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Tusen takk for svar. Hadde jeg vært i jobb hadde jeg kommet til å gi 1000, men så er det denne studentilværelsen da hehe.

 

Nå vet jo alle i min familie min situasjon da, og er mer enn glad for at jeg har muligheter til å være sammen med dem på dagen.

 

Men når jeg er inne på dib å ser hva andre gir så føler jeg meg nesten litt gnien altså.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke gnien sålenge du gir av kjærlighet og evne. Det at du kommer i konfirmasjonen også når du i tillegg må ta fly er alt annet enn gnient =))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tantebarna får det samme av oss, 500kr. Det fikk det første som konfirmerte seg og det kommer det siste til og få også. Vi syns det skal være likt for alle.

Slik var det når jeg konfirmerte meg også, jeg fikk det samme som mine søskenbarn som var 20år eldre enn meg. Besteforeldre, tanter og onkler gjorde likt med oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kr når du er student i tillegg til at du tar deg tid å råd til å dra i konfirmasjonen er jo kjempeflott!

Synes man skal gi det man har lyst / råd til, og ikke etter hva som forventes. Synes en del av konfirmantene er altfor storforlangende. (Finnes faktisk dem som er misfornøyde med "fangsten", i stedet for å være taknemlig for det de har fått)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke gnien i det hele tatt.

Man må gi gaver etter evne. Du er student og da synes jeg 500 kr er en fin gave.

 

Jeg og samboer ga 1500 kr i konfirmasjonsgave. Litt i overkant kanskje, men jeg har ikke så stor familie så det var liksom muligheten jeg fikk for å få konfirmasjon ;)

Vi er dessuten i jobb begge to.

Vi slapp dessuten flyreise o.l også.

 

Synes det er en fin gave du gir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnien???

 

Hallo? Når begynte studenter å få så god råd at de kunne gi bort 1000 kroner her og 1000 kroner der i gaver? Da må det ha skjedd no' veldig spes med lånekassa....

 

Nei, du er absolutt ikke gnien! Glem det! Hvis du synes du har råd til kr 500 til hver, så er det mye også, synes jeg, studenttilværelsen tatt i betraktning. Det er noe helt annet hvis man er i jobb og har forholdsvis ordnet og grei økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i det hele tatt!

Gi etter evne og ikke etter "hva alle andre gjør"

Og jeg som har god råd ga gave til ca 800 til tantebarn (har 2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...