Gå til innhold

Kan jeg ta abort uten å informere mannen min?

Anbefalte innlegg

Han har ca 250 reisedøgn i året og jeg makter ikke et barn til oppi alt dette. Har andre grunner også, som er gode nok for meg. Ganske enkelt, jeg kjenner mine begrensinger og merker begrensningene av p-pillene nå.

Hvis mannen min får vite at jeg gravid vil han antagligvis at vi skal beholde, for det er jo ikke slitsomt å være pappa når man ikke er tilstedet.

Er det forferdelig å ikke fortelle han dette?

Fortsetter under...

tørr du ikke ta opp kampen med han?hvorfor ikke?synes du skal si det til han akkurat hvordan det er og hva du tenker.

dere er faktisk gift og det er et stort svik om du ikke sier noe til han.det er jo halve hans...

Annonse

Hvor mange barn har dere fra før av?

Jeg ville nok snakket med han og forklart hvordan du føler det og hvorfor du ikke har lyst på et barn til. kansje ting kan forandre seg til at dere beholder barnet eller at han sier seg enig i og ta abort.

Man vet heller aldri hvordan samvittigheten til føles etter på.

For å svare på spørsmålet ditt; ja, du kan ta abort uten å informere mannen din.

Når det er sagt, så anbefaler jeg det ikke, og utenfra synes jeg det er veldig spesielt å være i et forhold hvor man ikke snakker om slike ting med hverandre. Men det var vel ikke det du ville ha svar på :)

Ja det kan du, men det beste er nok å si fra om ditt valg før du gjør det.

Om han vil beholde får han få seg en annen jobb og ta seg av det selv.

Om du går med på å bringe det frem vel og merke. Det er helt og holdent ditt valg.

Du bør nok fortelle ham det, Men om du velger og ikke fortelle noe, ser jeg absolutt ingen som helst mulighet til at han kan finne det ut. Både lege og sykehus har taushetsplikt, og etter hva jeg vet så får du ikke et brev i posten i ettertid som bekrefter e.l. at du har tatt abort.

Så hemmeligheten er din om du velger den stien......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...