Gå til innhold

hvor tungt kan man løfte som gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer helt an på hva ryggen din og bekkenet ditt tåler. Finnes ikke noe fasit på det.

Jeg løftet som vanlig da jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kan løfte akkurat like tungt som de er vant til før svangerskapet, det eneste de fraråder er å plutselig begynne veldig tungt om du overhodet ikke er trent eller vant til det fra før.

 

Bare husk på at hormonene gjør leddbånd osv litt "slakkere" enn vanlig så det er lettere å pådra seg en skade om en løfter feil.

 

Om det er abort du er redd for er det en gammel myte at løfting kan føre til at man mister barnet. Om fosteret er friskt sitter det uansett hva du løfter, og vil kroppen støte fosteret ut gjør det det uavhengig av løfting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fysisk sterk og hadde ikke hatt noen problemer, så jeg løftet som før. Og det var dumt! Jeg fikk nemlig bekkenlåsning fordi (det hun skriver over) leddbåndene osv blir litt "slakkere" enn vanlig og derfor pådro jeg meg en skade. Dette var i uke 30. Løft mindre og mindre hovr lenger ut i svangerskapet du kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tredjegangs gravid og synes egentlig kroppen selv har sagt i fra når jeg overdriver løft og liknende. Gi deg når det ikke kjennes greit og blir ubehagelig. OG dette er ikke tidspunktet å melde seg frivillig å hjelpe noen å flytte o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...