Gå til innhold

Trenger så sårt hjelp her :( Får ikke babyen min til å sove lenger...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå ligger babyen min på 7 mnd og sover på terrassen i vognen sin. I flere uker nå har vi hatt skikkelig trøbbel med å gå lillemann til å sove, både dag og natt. Eneste måten vi har fått han til å sove på er å bysse han i søvn, man det har tatt minst en time det også og til og med da ligger han og vrir seg, skriker helt hysterisk, klorer og slår meg i ansiktet. Vi har prøvd å legge han i sin seng og holde han i hånden, lese for han, synge for han, ha han i vår seng og ligge på siden av han, stryke han på ryggen, men da får vi han hvertfall ikke til å sove. Da snur han seg enten på magen, eller reiser seg på alle fire og skriiiiiker så det skjærer i ørene. Prøver jeg å holde han tett inntil meg og stryke han på skinnet så vrir han seg og hyler like mye. Og den skrikinga er ikke bare litt sutring, den er helt hysterisk.

 

De siste nettene har vi brukt enda lenger tid på å få han til å sove enn normalt. Nå kan vi bruke hele kvelden på det, vi legger han kl 6-7 og kan holde det gående til vi selv går og legger oss. Han skriker seg i søvn hver kveld. Men det er i armene mine. Synes det er så fryktelig trist. Han våkner også flere ganger på natten og skal stå opp kl 05.00, av og til 04.00. Da er han dødstrøtt og sutrete men skal ikke sove mer. Hele dagene er han sur, gnir seg i øynene, legger seg ned og tar noen små "pauser" når han leker, men skal ikke sove. I kveld "ga vi opp" og måtte ta han med ut og trille han for å få han til å sove. Han skriker litt da også men sovner ganske fort.

 

Han har egentlig alltid vært en litt vanskelig baby, fra han var 2 uker fikk han kolikk som ga seg da han var 3,5 mnd. Han våknet hylte på nettene til han var ca 5 mnd. Da hadde vi en mnd med "normale" netter til han var 6 mnd.

 

Tenner har han nettopp fått nede, så jeg tror ikke det er det som plager han. Noen som har opplevd noe lignende med barna sine som kan hjelpe meg litt her? Begynner å bli desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så mange gode råd.Men hadde det sånn med begge mine.Svært lite som hjalp både på dag og natt.Kjøre bil eller vogn var jo greit på dagen.Men om natten : bære bære bære og prøve å ligge de ned uten at de merket det.Utrolig slitsomt ,men det fins flere som har det sånn,men det går seg til når de blir større vil jeg tro..Ihvertfall på eldste her.Utrolig flink å legge seg og sover til 6.Minstemann er og begynt å sove til ca 6.H'n er 1år no.Nattammet til nesten året på begge så vi ihvertfall skulle få sove litt.Ammet de i søvn i vår seng,når de etterhvert ble større så bærte vi de til de sovnet og la de forsiktig ned.Vi prøvde ALT men ingenting virket.Og de skrikemetodene hadde jeg SVÆRT lite lyst å gjøre.Men tilslutt prøvde vi,men da eldste bare spydde hver gang etter 2sek så måtte vi gi oss.Og med minste som aldri ga seg uansett så måtte vi bare gå med de.

Se framover,Tiden går fort.Før du vet ordet av det må du dra de ut i seng ;)

Har du snakket med HS?Kan det være noe han ikke tåler,ondt i magen ol?Søvnmønsteret kan jo gå opp og ned hele tiden.Eldste hadde for vane og endelig sovne rundt 24kanskje 22 noen ganger.Selv om vi prøvde å få hun i seg rundt 07.,våknet ca 2 spydde(refluxgreier) og holdt det gående hele natten,i lang laaaang tid.No legger vi de 19/1930,og våkner ca 6.noen ganger tidligere.Men det er jo mye bedre enn det var:D

Hva med å prøve å gå med vogn inne og la han sove i den?Om du har en stor god vogn med god madrass eller noe i?Vet det finnes noe på nettet som du kan kjøpe og montere på sengen sdom skal tilsvare omtrent det smamme som å kjøre bil.Kanskje det virker,ikke prøvd det men har vurdert det.Koster rundt 2000-2500kr men søvn er verdt ALT.hehe. Uansett,ønsker deg lykke til å håper du får noen gode råd som kanskje funker på din lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2006 her igjen.

Virker det vugge han i søvn?Det finnes noen buede ben du kan ta på sprinkelsengen så det blir en vugge.Men har ikke prøvd det selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd en kiropraktor eller en manuellterapeut..

 

Det kan være en låsning som er vond..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2006 her igjen.

Tenne på gutten min tok lang tid å få ut,og det kom mange,en her og en der,noen gikk litt raskere enn andre.Men klødde mye og irriterte han en del.Kan det være at gutten din venter flere tenner?Er jo på denne tiden at mange tenner springer fram.

Har smørt på,men hjalp lite.Men noe kaldt eller noe å tygge på hjalp jo da.Men hjleper jo ltie med det om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. Å bysse han i søvn hjalp til ca en uke siden. Nå går det ikke lenger. Men selv da gråt han seg i søvn, men han sovnet hvertfall til slutt.

 

Kiroprator gikk vi til da han fikk kolikk. Han hadde visst låsning i nakken da, men det gikk seg til sa kiropraktoren, selv om vi ikke merket noe til det.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2006 her.

 

Ok. Veldig viktig å ha samme tingene hver kveld som feks nattstell og liggemetode.Ellers kan de lett bli forvirret.

Og selv om det ikke går en natt så prøv kanskje det går tilbake neste natt.

Ville snakket med legen eller hs,evt kiropraktor på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...