Gå til innhold

Bakovervendt bilstol som ikke trenger å forankres i forsetet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må ha ny bilstol til minsten. Storebror har en besafe izi combi som er forankret i passasjersetet foran. Den stolen som skal stå bak førersetet kan ikke forankres siden vi er avhengig av å justere førersetet etter hvem som kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom dere har isofix kan dere kjøpe en stol med isofix-feste, der er det mye å velge mellom. Har dere ikke dette, så tror jeg ikke det finnes stoler som er sikre nok uten forankringsseler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har isofix. Er det sånn at alle seter som er festet med isofix ikke trenger forankringsseler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man isofix trenger man ikke forankringssele. Isofixstoler har støtteben

 

Akta Graco Duologic2 står i base og kan festes enten med setebelte eller isofix. Trenger ikke forankringssele selv om den festes med setebelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forankringsselene fester du i beina til bilstolen foran. Du skal kunne regulere førersetet frem og tilbake uavhengig av å måtte stramme/ løse opp forankringsselene!

Om du tar deg en tur ut i bilen din, skyver setet frem og ser etter der beina til førersetet er skrudd fast i bilgulvet. Så skal du se at det er mulig å bruke forankringsseler selv om dere må flytte fremover/bakover etter hvem som kjører.

 

Er lettere å se om du tar deg en tur ut i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sjekke det ut i morgen. Da jeg monterte setet i bilen måtte jeg føre forankringsselen mellom sittedelen og ryggdelen av forsetet. Tror ikke det var noen alternativ plass å feste selen, men skal se i bilen og finne frem monteringsanvisningen igjen. Men tror vi går for isofix uansett, det er så mye enklere å montere. Har isofix på babysetet.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...