Gå til innhold

Spiral som prevensjon...kan dere fortelle litt om det?


Lovemelikeyoudo

Anbefalte innlegg

Forstår at det er flere forskjellige typer?

Fordeler/bakdeler?

Smerter ved innsetting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hormonspiral, så kan bare svare for den.

Jeg syns det var relativt vondt å sette den inn, men så er jeg utrolig pysete når det gjelder sånne ting. Med en gang gynekologen var ferdig ble smerten borte, og jeg kjente ikke noe ubehag etterpå (noen kan ha litt murringer noen timer etter).

Jeg blødde bittelillelitt i ca 1 måned etter innsetting. Ekstremt lite, var nesten så jeg ikke engang trengte truseinnlegg, men noe mindre fins jo ikke og jeg var ikke komfortabel med å gå uten.

Veldig mange mister mensen helt av hormonspiral. Så heldig har ikke jeg vært, men jeg har veldig liten blødning. Bruker kanskje 1-2 tamponger i løpet av mensen, etter det så holder det med et truseinnlegg. Og det er deilig for etter fødselene så blødde jeg mye når jeg hadde mensen..

 

Jeg er veldig fornøyd med hormonspiral ihvertfall! Og veldig deilig å slippe å tenke på prevensjon i 5 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sette inn spiral (ikke hormon) i morgen ettermiddag og er dritnervøs! Noen som har erfaringer og dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kobberspiral og i følge mine erfaringer der det ingenting å være nervøs for!

I alle fall ikke hvis du skal få satt den inn hos en lege som har ultrayd. Det vil jeg anbefale på det sterkeste. Da kan de se om den sitter der den skal og sjansen for smerter og blødninger blir mye mindre. Har hatt min nå i snart tre år og er kjempefornøyd med å ikke være "hormonpåvirka" og ellers ikke måtte tenke på prevansjon...Bølr kanskje litt mere ved mensen men ikke noe som plager meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke legen som skal sette den inn har ultralyd. Men jeg får håpe på at det går bra likevel. Etter at jeg fikk lisjejenta så har alt jeg har prøvd av hormon-prevansjon gjort meg splitter pine gal. Anspent, aggressiv og deppa. Derfor prøver jeg nå kobberspiralen. Blør lite fra før, så litt ekstra kan jeg tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kobberspiral. Genialt. Skal helt klart sette en inn igjen etter prinsessa kommer. Blødde endel de første månedene men det ga seg. Ikke var det vondt sette den inn. Satte den inn hos spesialist med ul. Litt greit gjøre det hos andre enn fastlegen. Ble gravid samme måned som jeg tok den ut =0). Slipper fylle kroppen med hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...