Gå til innhold

åpning? isåfall er det farlig så tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:)

er i uke 29 nå, og det kjennes ut som jeg har kanskje allerede har åpning.. livmortappen ligger langt ned, å jeg har vært forferdelig øm der nede de siste ukene. så tenkte jeg skulle kjenne etter litt da jeg dusjet sist. tappen er veldig myk og en finger går lett inn. har også hatt en del slim (utflod?=) i det siste. så det jeg lurer på om kan jeg allerede ha fått åpning? og er det noe jeg må ta hensyn til? er fremdeles i jobb (helseyrket) og har en aktiv 2-åring hjemme.

setter stor pris på svar:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor i alle dager sjekker du om du har åpning, og i alle fall så tidlig?? det er fare for infeksjon, som jeg regner med du vet dersom du jobber i helsevesenet og har barn fra før i tillegg.

Så er det også slik at man kan gå med litt åpning i ukesvis uten at det tilsier at fødselen nærmer seg mer enn ellers.

Men dersom du er i uke 29 og tror du er i fare for å føde, så vet du vel veldig godt at du bør ringe føden og få sjekket om det stemmer.

Skrevet

Er enig med svaret over...men det skal sies: Du skal i teorien ikke ha mulighet til å kjenne livmortappen på dette tidspunktet, for den skal ha trekt seg unna alle ytre påvirkninger...så hvis du mener at du kjenner tappen, så bør du nok få en sjekk for sikkerhets skyld..

Skrevet

grunnen til at jeg sjekket var rett og slett frodi det har vært så ømt der nede i en stund,og etter siste fødsel er livmoren og blæren kommet lengre ned. sambo kommer hjem i morgen etter en lang jobb periode,så ville på en måte sjekke at ting var greit der nede.

ah, blir bare forvirret..

Skrevet

Tror nok også jeg hadde tatt en tlf til jordmor og spurt om hun kunne sjekket deg i morgen :) Hun er dreven på dette og kan sine ting :) Lykke til :)

Skrevet

Du bør nok få det sjekket før du gjør noe mer innen du gjør noe med mannen ihvertfall...livmor er mulig å kjenne ved å stikke fingeren inn, men du skal som sagt ikke kjenne livmortappen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...