Gå til innhold

Noen som har hatt en dehydrert baby her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min vil nesten ikke drikke, får i han max 250 ml væske til dagen. Han er 7,5 mnd og veier 9 kilo. Han spiser også 1 måltid med grøt til dagen som inneholder 100 ml vann. så får han skive og et middagsglass. Han spiser greit så han er ikke dehydrert. Men han er tørr i huden i ansiktet, gråter mye og er sur hele dagene for tiden. Han er ikke spesielt slapp og leker fint, men han blir veldig fort trøtt, gnir seg masse i øynene (og ørene?) og sutrer en del. Jeg vil gjerne vite hvordan deres barn var da de var dehydrerte og hvordan dere oppdaget det slik at jeg kan være litt obs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tisser han i bleien? Om han gjør det, er han fin.

Det sa legen til meg, da jeg var bekymret for det samme med datteren min.

Tørrhet i huden kommer fort av at været er litt skiftende kaldt/varmt for tiden. Smør på litt brystvortesalve eller en annen fet krem om du har det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han har ca 2 fulle tissebleier hver dag så han er ikke dehydrert. Men jeg er redd han skal bli det :P Litt greit å være litt obs på symptomer og slik sånn i tilfellet. Men det er tørre bleier og slapphet som avslører dehydrering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - tørre bleier er det man skal se etter, men det er veldig sjelden barn blir dehydrerte i dette landet. Her får de drikke når de er tørste, og de drikker om de har behov for det, så jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for akkurat den biten.

Det at barnet ditt er sutrete, er kanskje bare ubehag pga tenner som kommer opp, eller frustrasjon pga noe han ikke får til enda. Det er temmelig typisk småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 fulle tissebleier er lite. Enten skifter du på han for sjeldent sånn at bleiene blir for fulle, eller så tisser han litt lite. Ettersom han spiser grøt og middagsglass i tillegg til det han drikker er det sikkert ingen krise, men jeg ville nok prøvd å få i han litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett virkelig dehydrerte babyer med egne øyne, og da snakker vi ikke tørr hud lenger.... Du har sett de bildene fra afrika, med babyer med gammelmannsansikter i sin mors armer som knapt klarer å skrike? Det er å være dehydrert på randen.

 

Om du klarer å knipe en fold i huden til ungen, som ikke forsvinner med en gang, så er det dehydrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men man vil vel nødig at det skal gå så langt før man får hjelp? Jeg skifter bleie på han 6-7 ganger til dagen siden de bleiene han bruket luker så vondt bare det kommer litt urin oppi. Kan godt være det er derfor jeg ikke ser flere fulle bleier- fordi jeg skifter før de fyller seg opp. Jeg vet han ikke er dehydrert, men ville bare vite hvordan andres barn var da de ble det slik at jeg kan følge litt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...