Gå til innhold

Bilsyk liten gutt. Trenger råd!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min på 21 mnd blir bilsyk nesten hver gang vi kjører litt langt. Kaster opp over hele seg. Prøver å unngå at han spiser noe rett før vi skal reise.

Saken er at jeg har setet bakovervendt, han blir da bilsyk. I bilen til morfar har han et sete som ikke går ann å bruke bakovervendt (ja, jeg vet det med sikkerheten), det er så sjelden at han sitter på med morfar. Men det slik at når morfar henter han oss og blir med hjem til de så blir han aldri bilsyk, men nesten hver gang vi skal kjøre til dem er det en runde med vasking av spy. Og jeg synes så synd på guttungen.

Har på en måte følelsen av at det er en sammenheng med det at han sitter bakovervendt og bilsyken.

 

Jeg har egentlig svært liten lyst til å snu setet enda.

Er det noen som har noen erfaringer ifht det med bilsyke barn eller må jeg bare bite i det sure eplet og snu setet?

 

Tar imot gode råd til hvordan jeg skal løse dette med stoooor takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Me hadde nett det samme problemet med vår gut (Blir 2 år i mai). Einaste løysninga for oss var å snu han til å sitte rette veien. No er det ein fest å kjøre bil med han :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette et plaster på navlen hjelper hvis man blir bilsyk. Er ikke tull. Det funker faktisk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...