Gå til innhold

Hvor tidlig fortalte du på arbeidsplassen din at du var gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en barnehage, og det blir jo en del løft av barn... Er det vanlig å fortelle dette ganske tidlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fortalte det etter å ha vært på ulytralyd i uke 12 og vi så alt alt så fint ut. Men jeg jobber på kontor da.

 

Hvis du må ha tilrettelagt arbeidet ditt fordi du er gravid så er det nok greit at du sier det tidligere, ihvertfall til lederen din.

Hvis du ikke ønsker å fortelle det til alle andre så kan du jo pakke det inn med at du ikke kan bære pga ryggvondt. >Eller noe slikt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke løfte barn når man blir gravid? Jeg løftet da på sønnen min flere ganger om dagen da jeg var gravid med nr 2, bar handleposer og diverse.

 

Jeg "måtte" fortelle det da jeg var 10 uker på vei, da hadde vi julebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt til å si det til jobben før jeg er 22 uker på vei. Jobber i småjobber for å få opparbeidet permisjonspenger, så da har jeg tenkt til å si det. Når jeg ikke trenger og jobbe noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det i uke 9. Jeg måtte be meg fri pga en legetime og jeg syns det var vanskelig å la være å si det. Det var midt i svineinfluensa perioden også, så jeg ville beskyttes litt mot barna som ble smittet. Jeg jobber med barn og unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide for og i mot og bestemte meg for å være ærlig å si fra rett før jeg skulle skrive under kontrakten for fast ansettelse, da var jeg 7 uker på vei. Det var ikke lurt, for jeg fikk ikke jobben. De var riktignok "generøse" nok til å beholde meg på 1 mnd i slengen-kontrakter frem til jeg hadde 1 mnd igjen til permstart. Og tilbød meg jobb etter endt permisjon, men den takket jeg nei til. Krysser ikke møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annie 19:47 her - Jeg synes forøvrig fortsatt at det er greit å gi beskjed tidligst mulig sånn at arbeidsgiver vet hva de har i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det tidlig i begge mine svangerskap, men det var fordi jeg har vært veldig kvalm og syns det har vært greit at sjefen min og kollegaene skal vite hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber på medisinsk avd med slag og kreftpasienter. Fysisk tung, krevende jobb. Fortalte det i uke 26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det med en gang jeg fant det ut.

Men det er kun fordi jeg jobber som sykepleier på kreftavdeling, og gir cellegift. Så hos oss må alle si fra når de blir gravide, for da får man ikke gjøre det.

 

Du kan forøvrig løfte barn så lenge du orker det. Her ble det to tette, og jeg måtte løfte mye på eldstemann under mitt andre svangerskap.

 

Si det når du føler deg komfortabel med å si det du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nestsjef fikk vite det så fort jeg viste det og hadde fortalt det til min mann. Min søster var min nestsjef begge gangene jeg var gravid, så det blir kanskje litt anderledes enn for de fleste andre. Men jeg sa det til sjefen min også rett etterpå, min søster gledet seg så til å bli tante så hun hadde nok sprukket rimelig kjapt vil jeg tro.

 

Jeg måtte ha en viss tilrettelegging der jeg jobbet, eller det vil si andre måtte gjøre de tyngste bærejobbene. Så jeg hadde uansett sagt det tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det til sjefen og avdelingslederen da jeg var bare noen få uker på vei. Grunnen til det var at jeg ble sykmeldt pga kvalme og svimmelhet, og da syntes jeg de fortjente å vite hvorfor jeg var borte i noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa det i uke 7...da startet kvalmen som utviklet seg til 2,5 måneder med hypermesis. jeg syns det er greit å bare si det jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt sjefen min at vi prøver å bli gravide, slik at de på jobb er forberedt ;-)

Var i november jeg tok ut spiralen da, og er ennå ikke gravid.

Er ikke noe dagligdags samtale på jobben da, men når det var snakk om graviditet så var jeg ærlig å sa at vi prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte nærmeste sjefen min det ganske tidlig, før uke 12. Vanskelig å holde kjeft. Men hun fortalte det ikke videre før jeg var mer enn 12 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til sjefen min dagen etter at jag og mannen min fant det ut.

på den arbeidplassen hadde jeg et meget godt forhold til sjefen min og var en del av ledergruppen.

Men på denne jobben jeg har nå hadde jeg nok ventet med å fortelle i det lebgste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber også i bhg, og fortalte det når jeg var ca 7-8 uker siden jeg kastet opp hele dagen og ble sykmeldt...ikke planlagt å si det så tidlig..men ville ikke lyge til arbeidsgiver...de har tross alt taushetsplikt...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...