Augbarn Skrevet 9. april 2011 #26 Skrevet 9. april 2011 Hei! Hadde lyst å prøve EL tester denne måneden for å se om ting var i orden etter MA i januar. Hadde positiv test i går - litt svakere i dag. Er dette et sikkert tegn på at man har EL eller kan man ha forhøyet LH uten at egget slipper??
bligravid85 Skrevet 10. april 2011 #27 Skrevet 10. april 2011 Hei jenter! Hvordan går det med dere? Ja nå er det ikke lenge igjen til eggløsning. Jeg må bare si at jeg ble sikkelig overrsaket i går..Da jeg var på do kom det mye el-slim. Og jeg er 99% sikker på at det var det. Testa det i vann og strekte det ut . Men etter mine beregninger skal jeg ikke ha eggløsning før neste helg. Men kan man ha el-slim i flere dager før selve egget slippes?? Har litt strekkinger i lysken..Hmm..Jeg har lest at eggløsning kommer på siste dag med el-slim. Og jeg har ikke hatt noe el-slim i dag. Krysser fingrene for at det går denne gangen
Frk Hansen Skrevet 10. april 2011 #28 Skrevet 10. april 2011 Hei AugBarn, jeg har forstått det slik (etter å ha lest her inne) at man kan ha forhøyet LH uten at egget slipper. Jeg tror kanskje at dersom en er under utredning så tar man blodprøver underveis i syklusen for å sjekke om en faktisk har eggløsning, men merker at jeg blir litt usikker nå når jeg skriver det. Mulig en også må ha UL for å underøke det? Det skjer nok neppe alltid, men jeg har sett noen her diskutere om kroppen prøver på nytt om egget ikke slipper første gang - fordi enkelte har fått ny positiv EL-test noen dager etter forrige positive test. Jeg har derfor tenkt på at jeg kanskje egentlig bør teste noen dager også etter positiv test (tror kanskje det står anbefalt i bruksanvisningen også)
Evigoptimisten Skrevet 12. april 2011 #29 Skrevet 12. april 2011 Hvordan går det med aksjeinnleggene hos dere andre?? Da er jeg ganske så sikker på at at el har vært. Johooo! La inn aksjer søndag kveld og idag morges. Vært litt hektisk de siste dagene, men håper timingen var riktig. Første gang jeg har kjent at el vireklig kom, da jeg hadde skikkelige smerter i eggstokkene igår, og slim i helgen. Kanskje jeg rett og slett begynner å bli kjent med kroppen min... hehe, etter 1 år med prøving!. 2.måned på Vitex, mulig det også gjør susen. Time will show.... Kankskje det er 1 års jubileums prøverne sin tur nå?? Hadde vært fantastisk, (så slipper vi å levere spermprøve og utvidede blodprøver, som er neste step på utredningen.) Lykke til jenter!!!
pia-mor77 Skrevet 12. april 2011 Forfatter #30 Skrevet 12. april 2011 Helluen jenter Her er aksjene lagt inn ja.. håper det går veien denne gang. Regna ut at EL skulle være i dag, men kjente i går at jeg hadde EL. Regner med at EL er på det tidspunktet det "river" som verst i eggstokkene - vet dere? Jeg har ganske så vonde EL smerter. Det som bekymrer meg litt nå er at jeg ikke har fått tak i wild yam. Hadde tenkt å prøve det denne pp. Vet dere om det er vesentlig å begynne med wild yam samme dag som EL? Får ikke tak i wild yam før i morgen, dvs 3 dager etter EL. Masse lykke til alle sammen Vi er nå heldige vi ikm uke 17 jentene. Tiden fram mot ikm kommer kanskje til å gå litt fortere denne pp siden det er påske i ventetida
bligravid85 Skrevet 12. april 2011 #31 Skrevet 12. april 2011 Jeg hadde el-slim i hele helga, og sikkelig vondt i venstre eggstokk. Er det flere som har sikkelig vondt ved el? Er jo redd for at det kan være noe galt..Håper jeg hadde el i helga, for jeg har ikke hatt noe el-slim i dag.Ut i fra mine beregninger skal jeg egentlig ikke ha el før til helgen.
Evigoptimisten Skrevet 12. april 2011 #32 Skrevet 12. april 2011 Regner med at "rivesmertene" er når egget holder på å slippe... (?) Hvertfall ikke noe i veien, en skal bare være glad for at en kjenner litt smerter, så vet en at el er på gang. Når det gjelder wild yam tror jeg det bare er positivt å starte på 3dpo, siden en skal være sikker på at el har vært, for å ikke ødelegge denne. Jeg har prøvd 2ppèr, men fikk så kort lunte av de, at jeg slutta. Enig at denne evig lange tiden frem til IKM forhåpentligvis går raskere nå pga påsken, og ikke minst at våren har kommet for fullt:o)
Esperanza84 - gravid! Skrevet 12. april 2011 #33 Skrevet 12. april 2011 hei jenter! Joiner dere jeg:) Var en del her før, men måtte ha en pause;) Har fått positiv el-test i dag så er positiv:) Wild yam er et slags naturlig progestoron som kroppen din trenger for å holde på egget. Jeg tar det dagen etter el og i en uke. Lykke til jenter! Håper spiren sitter snart:)
*flux* Skrevet 13. april 2011 #34 Skrevet 13. april 2011 Hei hei Jeg håper på positiv el-test i kveld, skal uansett etter mine beregninger har el mellom nå og lørdag så det blir mye aksjer i de nærmeste dagene - om jeg orker. lol. Var hos legen i går, skal på sykehuset til uken for å starte utredning, hadde håpet å bli gravid før den tid.. har en følelse om at dette er gangen. Så krysser fingre og tær for meg selv og for alle dere andre. Blir spennende dager fremover. Skal heldigvis bort i påsken så da blir jeg distrahert fra å telle symptomer og teste og alt det der. Kommer hjem 7-9 dager etter el så da blir det kanskje en test, har jo 30 g-tester hjemme og så får jeg svar på tirsdag på prøvene. Alt i alt, så blir dette en god periode =) Håper vi sitter der med to strek alle mann om ikke lenge.
Esperanza84 - gravid! Skrevet 13. april 2011 #35 Skrevet 13. april 2011 Hei flux! Du må holde oss oppdatert når du får svar på prøvene. Jeg har vert hos lege også og startet utredning. Skal ta blodprøver i starten av neste syklus:) Krysser fingrene for deg:)
Evigoptimisten Skrevet 13. april 2011 #36 Skrevet 13. april 2011 Hei Esperanza84, Velkommen tilbake;o) Skjønner at man kan trenge en pause herifra innimellom... Hvor lenge har dere vært prøvere? Har du barn fra før? Enig med deg Flux, at det kunne vært greit å fått den til å sitte nå, så man slipper dette utredningsgreien. Kanskje slapper kroppen mer av når man vet man er igang med det. Jeg skal også ta blodprøver for andre gang på dag 2-3 i neste syklus. Første prøver via fastlegen var positive. Nå er jeg på videre utredning via spesialist, og har tatt GU med ultralyd, alt ok her også. Så får vel bare smøre oss med tålmodighet så lenge...Er jo ifølge statistikken normalt å bruke 1 år, jeg trøster meg med det;o)
bligravid85 Skrevet 13. april 2011 #37 Skrevet 13. april 2011 Hei igjen! Ja da mått jeg på nytt legge inn aksjene..hehe. Trodde nemmlig jeg hadde eggløsning i helga,men fikk myye el-slim i dag. Så da regner jeg med at el ikke har vært enda?? Man kan vel ikke ha el-slim etter eggløsning? Hvor lenge har dere jenter her inne hvert prøvere? Og har dere barn fra før av? Vi har prøvd siden august - 10, SA i november, og nå prøver vi igjen.. Lykke til alle sammen!
Augbarn Skrevet 13. april 2011 #38 Skrevet 13. april 2011 Bligravid85, Me har prøvd siden nov -11. Ble da gravid på første pp men oppdaget MA i uke 12 i slutten av januar. Prøver nå igjen..
bligravid85 Skrevet 13. april 2011 #39 Skrevet 13. april 2011 Uff, så trist å høre. Jeg var bare 6 uker på vei, men så ufattelig trist det var. Hadde aldri trodd jeg skulle reagere så mye som jeg gjordet. Kan bare forestille meg hvordan det var for dere. Krysser fingrene for at det blir en spire denne gangen =)
Esperanza84 - gravid! Skrevet 14. april 2011 #40 Skrevet 14. april 2011 Evigoptimist: er inne i vår 14 pp nå, så vi har nok gått over året! Har ikke barn fra før. Har egentlig slått meg til ro med at jeg bare må være litt tolmodig og at det ikke kommer til å skje denne syklusen. Men håper at i løpet av 2012 så kan spiren være på vei:) Tror absolutt jeg slapper mer av etter at vi startet med utredningen. Blir godt å få litt svar og vite hva en har å forholde seg til! Også er det jo litt spennendes også!!!! I mai skal vi levere sædprøve og da må jeg få den til sykehuset innen en time:) Blir liksom litt "actionfilm" style over det...hehe...
Evigoptimisten Skrevet 14. april 2011 #41 Skrevet 14. april 2011 Hehe, jeg skal også det samme!!! Har sett for meg scenarioet med at jeg sitter ute og varmer bilen, og suser avgårde til sykehuset med prøven, som bør holde kroppstemperatur. hahaha! Ikke daglig kost liksom... Skal levere på Rikshospitalet, og der kan man levere daglig. Føler også denne prøvingen har blitt en del av hverdagen nå.. Litt opp og ned med humøret, men stort sett bra. Mange rundt meg som er gravide, og det er litt heavy innimellom. Verst de to dagene etter mensen har ankommet, så går det fort over.... Man må jo bare nyte livet så lenge man kan, og gjøre ting som ikke er så lett når man har småbarn;o)
Esperanza84 - gravid! Skrevet 15. april 2011 #42 Skrevet 15. april 2011 Helt enig:) Når jeg går på butikken og ser mødre som har tre skrikende barn med seg så tenker jeg ofte: Hvorfor vil jeg dette? Men det er nok noe biologisk i oss tenker jeg:) Har veldig lyst å reise en del, så driver å drømmer om litt lengre reiser før vi får barn. Om det blir prøverør, så er jo det noe en kan planlegge og beregne:) Jeg skal levere på Haukeland, der må du ha time for å levere :/ Men men...det blir morsomt det:)
Smurfebaby Skrevet 15. april 2011 #43 Skrevet 15. april 2011 Hei jenter Jeg fikk max på cb monitor i dag, så nå er det el Får en kortere syklus enn forventa, så da hører jeg vel til her inne lamme dere. Hadde egentlig ikm uke 18. Gleden er stor Håper spiren sitter denne gangen. Hvordan går det hos dere, ferdig med el å teller dager nå ?? Lykke til !
Smurfebaby Skrevet 15. april 2011 #45 Skrevet 15. april 2011 Fant ikke noen IKM tråd. Er så ivrig at jeg laget likesågodt en ny til oss da Skriv dere på
Silja81 Skrevet 15. april 2011 #46 Skrevet 15. april 2011 Hei dere, Fortsatt ingen EL her. Mulig jeg joiner IKM uke 18 snart, men enn er håpet ikke ute Noen flere som venter på EL? Lykke til!
SNURF 5 GUTTER Skrevet 16. april 2011 #47 Skrevet 16. april 2011 Sitter og venter på EL men er forsika eller kommmer ikkje. Har hatt EL slim Tor og Fre og så vit i dag tidlig så ingen framgang på EL billig tester. Så det er nok ikkje EGGLØSNING på meg denna mnd og.
*flux* Skrevet 16. april 2011 #48 Skrevet 16. april 2011 Jeg har el i dag, tror jeg, har helt sykt vondt i siden, trolig første el siden januar, og nå var mannen for sliten og for mett til å prestere, etter at jeg har vært med han og sett flere fotballkamper. Sa at vi måtte lage plass til litt sex i dag men det blir det ikke for etter alt dette så orker han ikke fordi han har spist for mye, herregud jeg blir oppgitt. La inn aksjer i går så får håpe det holder. Hvis ikke blir jeg såå skuffet. Skal på sykehuset på mandag for å starte utredning. Hva gjør ikke jeg for å få i mål dette her, og gubben klarer ikke engang å sørge for at han ikke overspiser når det gjelder. Måtte bare få det ut. Er det rart jeg føler jeg er alene om dette noen ganger..
Smurfebaby Skrevet 17. april 2011 #49 Skrevet 17. april 2011 Da er el over for denne gang. 1 DPO så nå er det bare å være tolmodig å vente Bli noen lange uker..
bligravid85 Skrevet 17. april 2011 #50 Skrevet 17. april 2011 Ja det blir spennende fremover Happysmurf =). Om jeg har hatt el eller ikke, ja det er det bare kroppen min som vet. Har vært en rar uke, det startet med el-slim for 1 uke siden, og en del stikkende/strekkende smerter i venstre lyske område. I dag kjente jeg en del mensmurringer på venstre side, og jeg var siiiikelig redd for at tanta var på tur. Arrg. Jeg har hatt litt champagne farget utflod i dag, tynt flytende. Forstår INGEN ting nå. Flere som har opplevd det samme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå