Gå til innhold

IKM uke 17 jentene!!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter en skravletråd for oss som har ikm i uke 17. Så på ikm lista for uke 13 at det var mange av oss som går videre til neste pp. Nå er det bare kort tid til neste EL og nye muligheter jenter!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit ikkje om jeg skal vere på denne veka eller neste. Hadde plutselig 40 dager syklus og normal er 29 til 30 dager. Blir det syklus på den ordiner skal jeg til rett ha IKM 27 april. Er inne i min 6pp og håper det klaffer denne mnd. Lykke til jenter og mangen posetive tester denne uka.

Skrevet

Hei!

Litt usikker på sykluslengde. Gir meg inn i 2pp nå. Hvis ikke besøk av TR 30 april tar jeg en test. IKM 30 april :). Ja, denne gangen går det kanskje bedre :)

Lykke til alle "IKM-uke-17-jenter" :)

Skrevet

Jeg er nå i 8 pp. Har brukt EL tester i pp7, men de bekrefta bare at jeg har stålkontroll på EL. Jeg er veeeldig presis med 14 dager mellom TR og EL. Vurdere å prøve bidronninggele og wild yam denne mnd, og står over EL testing. Håper det klaffer denne gang!! I utgp trodde jeg at jeg skulle bli gravid med engang slik det var da jeg ble gravid med de to barna jeg har. Er i pp8 nå så det ble ikke slik.. Lykke til alle sammen!!

Skrevet

Da var det visst på tide å regne ut når neste IKM-uke er, og det ble 17 for min del også. Lykke til - til oss alle!

Skrevet

Her kommer jeg også..:-)

Tror jeg har fått tilbake min 28dagersyklus og da har jeg ikm fredag i uke 17.

Da er det bare å vente på EL...:-)

Skrevet

Tusler inn...

Med nye 30 dagers syklus så har jeg ikm fredag i uke 17.

Begynt på pergo igjen idag så en ekstra spennende mnd i vente kansje..:-)

Skrevet

Hopper inn her jeg også :)

Venter på eggløsning og håper på IKM helga i uke 17!

*krysser det som kan krysses*

:) :)

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Så var det på an igjen... Går inn i vår 1års "jubileum" som prøvere.

Er igang med utredning, og vært hos spesialist idag med ultralydsundersøkelse. Alt såg heldigvis normalt ut, så det var deilig. :o)

Neste steg blir blodprøve som skal tas dag 2-3 i neste syklus.

Sambo må avlevere spermprøve, noe som han er veldig skeptisk til. Hvorfor skal disse mennene være så veldig stolte når det gjelder manndommen sin?? ;) Noen som opplever det samme?

Han kan avgi prøven hjemme, men må innleveres på Riksen innen 1 time... Jeg får bare stå klar med bilen og suse avgårde... hehe!

So long..

God prøveperiode, jenter!

Skrevet

Hei!

Hva gjør dere for å få tiden å gå uten å bli gale av venting? Jeg prøver å ikke stresse men det er jo ikke så lett da hjernen er full av tanker på barn/graviditet ;). Det er fortsatt venting igjen på EL og deretter på IKM.

Håper alt er bra med både deg og mannen din Evigoptimist. Eller at dere finner ut av noe som går å gjøre noe med ;)

Lykke til jenter, nok en dag nærmre EL!

Skrevet

Hei alle jenter!

Jeg slenger meg med på IKM 17 =). Forventer IKM ca 28 april. Men min syklus har vært så ustabil etter en SA i november - 10. Startet på 30 dager og sist var den på 35 dager, så vet ikke heelt nøyaktig når jeg kan forvente mensen. Har vært prøvere siden august - 10, og begynner og bli svæært utolmodig. Krysser fingrene for alle oss :D

Skrevet

Jeg strikker, studerer og jobber. Og ikke minst koser meg med min samboer. Prøver å tenke kun på hvor godt vi har det sammen, og ikke på hvor mange PP vi har bak oss :) Da møter hvertfall jeg el med et smil, så tar jeg resten av ventetiden når den kommer ;)

Lykke til Silja81!

Skrevet

Aha.. det finnes en tråd for IKM uke 17 jentene :) Slenger meg på her. Skal teste for EL for første gang denne mnd. Spennende:)

Skrevet

Ja spennende tider :) Her har jeg kjøpt inn hostesaft i store doser :) Skal prøve Biosolvon denne pp. Er det slik at jeg skal kun ta biosolvon fram til EL? Hvorfor? Har EL ca 11-12 april, så det nærmer seg nå

Skrevet

Hiver meg med her, har også IKM i uke 17. Dette blir 3pp, så får vi se om alle gode ting er tre da...;-) Tiden går fort den, for min del. Har to barn fra før som krever sitt, mann, dyr, hus og full jobb..så klarer å fokusere på andre ting mellom tiden på BIM..;.-)

Skrevet

Hehe, ja da skjønner jeg at du har nok å gjøre. Jeg er i ny jobb i ny by med forloveden langt unna. Leier leiligheten... Bruker mye tid på å finne jobb-annonser til forloveden min... (mye venting der og vil jeg love). Men har nå tatt opp akvarell-maling og begynt å trene hunden min litt mer seriøst enn tidligere. Ukene blir litt ensomme (men begynner å finne noen venner her ;)). I helgene er jeg samboer :). Skal begynne å teste for el på fredag.

Skrevet

Hei hei

På han igjen med lommene fulle av friskt mot og forventninger. Har sikkert ikm en plass mellom 27-30 april. For en gangs skyld håper jeg på lang syklus for mannen er bortreist til over helgen så da blir det en hektisk prøveuke neste uke. Skal til gynekologen på tirsdag. får vel se om det er noe på gang i eggstokkene da. Krysser fingre for at det skal gå veien denne gangen. Ellers går dagene med til jobb og familie og strikking og trening og baking og hunden og å så planter til sommerens kjøkkenhage så holder meg opptatt. Så blir det påske og er det gleder jeg meg veldig til. I helgen håper jeg at jeg skal få gjort ferdig to gensere jeg strikker til meg selv. (har lagt babystrikk på hylla for en stund) Har bare armene igjen på den ene og armene og opp på den andre, men siden det er tykt garn og tykke pinner bør jeg klare å bli ferdige i helgen. Har som mål å gjøre ferdig en rekke uferdige prosjekter nå. Er litt demotiverende å ha huset fult av halvferdige prosjekt. Fullføre det er tingen.

Skrevet

Er morro å trene hund da, hva trener du? Har hund jeg også, og skal begynne med Agility nå når det settes opp kurs i hundeklubben. Veldig spennende, har gått valpekurs og grunnkurs med hunden min tidligere, og nå skal vi "satse" litt mer også, så får vi se om jeg får tid til det innimellom alt :)

Skrevet

Ja, morro å trene hund :). Har tenkt ta bronsemerke/appellmerke (litt lettere enn første lydighetsklasse i konkurranse-lydighet). Vi liker agility og men har ikke sett noe til noe agilitykurs her i området enda.

Fikk EL-tester i posten idag (bestilt på internett da jeg ikke fant på apoteket). Gleder meg til å begynne å teste for EL :). Da gjør jeg noe konkret og går ikke bare og venter. Hvis det viser seg at EL kommer tidlig er det bare å sette seg ibilen og kjøre til den blivende pappaen ;)

Desperat jeg? Neeeidaaa ;)

Skrevet

Dersom du har regelmessige sykluser vil jeg fraråde deg å ta bidronninggele. Trodde jeg var smart og at jeg skulle bli fortere gravid ved å ta bidronninggele, men i stedet endte jeg opp med noen forferdelig tullete sykluser de to månedene jeg prøvde dette. Normalt hadde jeg noenlunde stabile sykluser på 30-33 dager. Da jeg tok bidronninggele fikk jeg sykluser på langt over 40 dager. Jeg testet etter el og den første perioden med bidronninggele testet jeg positivt på el-test på dag 17 (noe jeg normalt gjør), men så en uke etter dette igjen testet jeg nok en gang positivt. Altså hadde ikke egget klart å slippe enda, ca to uker etter kom tr. Trodde dette var en tilfeldighet så fortsatte med bidronninggele måneden etter. Da skjedde det samme bare at det også skjedde at jeg fikk positiv el-test en tredje gang, også nå ca en uke mellom hver. Endte også med tr

Forrige måned gikk jeg bort fra bidronninggele igjen og fikk da en syklus på 30 dager.

Ble visst veldig langt innlegg dette her, men tenkte det kunne være viktig for deg å vite

Skrevet

Ser det er flere som tar i bruk el-tester. Selv har jeg ikke prøvd det enda, da jeg er redd for at jeg skal stresse med å "hoppe i høyet"...Har prøvd siden august, og begynner å bli sikkelig lei av å vente nå. Hvilke erfaringer har dere med el-tester?

Skrevet

Jeg for min del har brukt EL tester i maange pp`r, men helt ærlig må jeg si det er en turn off så nå har vi tenkt å bare ha sex i uken føre forventet EL og uken etter...

Orker rett og slett ikke det å få en positiv test for så å måtte hoppe i høyet...hehe..Men vi er alle forskjellige så det er jo bra at det fins! :-)

Skrevet

Er "kun" i 2pp og ukependler. Har derfor ikke 6 så ofte og vil da kunne planlegge litt i hvert fall. Men gjorde "alt" riktig i 1pp i forhold til el og det ble jo ingen spire for det. Tenker at alt som stresser en er negativt men for meg er det mer stress og ikke vite når el er enn å vite det. Dessuten driver jeg å kartlegger syklusen min og da er el-test til hjelp der og. Derfor bruker jeg el-tester ;)

Skrevet

Jeg har brukt el tester i pp9 og 10. Fikk bekreftet el, og det føltes bra. (selv om man ikke kan være 100% sikker om egget slipper, men sannsynligheten er stor).

Ble litt stresset av det i forhold til mer "plikt sex" innenfor 48 timer, har derfor stoppet med testene. Har også hatt superstabile sykluser, så da er det enkelt å regne seg frem til ca el for min del, men skjønner de som har det mer ustabilt.

Skrevet

Nå er det snart EL uke jenter!! Jeg har bestemt meg for ikke å ta EL tester denne pp likevel. Jeg vet jo at EL er 11. eller 12. april, så de testene stresser meg nok mer opp enn nødvendig. Jeg super hostesaft(ja- en skje biosolvon hver dag selv om jeg lovte meg selv å ikke hoppe på alle mulige kjerringråd ;) og vurderer wild yam etter EL. Noen av dere som bruker wild yam? Hvordan kan produktet hjelpe på graviditet? Uansett - dette er en herlig tid! Vår i luften, 8 pluss grader, snøen tiner bort, og passe våryr - perfekt timing for EL :)

Denne gangen tror jeg spiren kommer til å sitte :) Lykke til dere andre også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...