Gå til innhold

spørsmåø angående gaver fra biologiske besteforeldre og bonusbesteforeldre..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn fra et tidligere forhold og et barn sammen med samboer.

Mener dere at foreldrene til samboeren min skal gi "like" gaver til begge barna? Mitt barn fra tidligere forhold er 11 år og vårt felles barn er 2 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke?

 

Alle her inne er jo så opptatt av at barna må bli handlet likt så hvorfor er det greit at de ikke skal få noenlunde like gaver da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerforeldrene mine gir mitt barn like mye som de andre biologiske barnebarna får. De gjør ingen forskjell. (De har 12 barnebarn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerforeldrene mine gir mitt barn like mye som de andre biologiske barnebarna får. De gjør ingen forskjell. (De har 12 barnebarn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gir jo likevel ikke samme gave til en 11 å 2 åring, langt ifra.

 

Men ja hvis de er oppegående ordentlige mennesker med empati så gjør de det likt!!!

 

Ikke noe mer å si om det.

 

Sånn er det her hvertfall.

Kunne ikke hatt det på en annen måte, da hadde jeg sagt ifra at jeg gir de mellomlegget så barnet mitt aldri får vite om det.

 

Man kan IKKE gjøre forskjell på barn !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi man ikke kan kreve at mennesker som ikke er besteforeldre skal oppføre seg som om de er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, så definitivt!

Klart det blir flere og kanskje dyrere gaver på bonusbarna, totalt. Men, hvis du ser hvem som kommer "best" utav det av barna dine, så er det vel ikke den eldste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det mener jeg ikke. Ditt barn fra tidligere forhold har (forhåpentligvis) fire besteforeldre som skal stå for besteforeldregavene. Men en ganske bra gave hadde jeg nok ventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg. Her gis det likt til alle barnebarn på både min side og min manns side. Vi har begge særkullsbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på. Mine foreldre har tre barnebarn, og tre ikke barnebarn. De gjør forskjell sånn totalt sett, men de gjør ikke forskjell på julaften. De kjøper ordentlig gave til alle på julaften, men biobarnebarn får litt ekstra når særkullsbarna er reist igjen. Slik at det blir likt som de andre biobarnebarna.

Særkullsbarna bor langt unna og får fin gave hvert år, men de får nok ikke samme gavehavet som biobarnebarna. Ingen tydelige forskjeller sånn rett i øynene på noen, så det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA MEN DA ER DET HELT RIKTIG.

man gjør ikke forskjell på barn så de ser det.

 

Man kan gi mer til biobarn når de andre er langt borte ja.

 

Men aldri så de ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe sludder! Man behandler selvsagt unger forskjellig. Man er ALDRI forpliktet til å behandle sine ste-ettellerannet på samme måte som sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge barna har biologiske besteforeldre som bryr seg ser jeg ikke vitsen med at bonusbesteforeldre skal bla opp tusenvis av kroner på sine bonus barnebarn. Det er ikke rett at bonusbarn skal motta dobbelt opp..

 

Jeg mener at barn ikke skal føle seg forskjellsbehandlet. Det er noe annet hvis barnet feks ikke har kontakt med sine besteforeldre av ulike årsaker..Da er det jo sårt om det ene barnet mottat dyre gaver og bonus barnebarnet mottar en liten ting til knappe 100 lappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..sånn egentelig så e det en "fordel" å ha "mine-dine-våre" barn.... For da får de flest gaver??

er jo ikke "likt" visst bonusbarn får gaver fra ikke biologiske foreldre, de vil da få langt FLERE gaver??

Hva med tanter og onkler, må de også kjøpe gaver til ikke-biologiske tante/onkelbarn..??

 

Men visst dette bonusbarn ikke har slekt på andre siden, så hadde jeg mer tenkt på å gi like gaver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kanskje dette avhenger litt av om ditt barn fra tidligere forhold har besteforeldre på farssiden - og om disse besteforeldrene isåfall gir gaver av ca samme størrelse/verdi som minstens besteforeldre..?!

 

Her i huset forsøker jeg å overtale de minstes besteforeldre til IKKE å kjøpe noe særlig til mitt barn fra tidligere forhold. Han har besteforeldre på farssiden som kjøper gaver til ham - og jeg ser ikke poenget i at han skal få en haug med ekstra gaver som ikke de minste får. Det er jo ikke som at hans besteforeldre kjøper gaver til de minste her... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre som forøvrig er skilt har tre særkulls-barnebarn og seks barnebarn. De gir bestandig skikkelige gaver til jul, bursdag og konfirmasjon - men om de gir for like mye som til barnebarna? det tviler jeg på! Å jeg synes det er helt riktig. Særkulls-barnebarna har fire besteforeldre på hver side (ikke i samme familie særkullsbarna) å de står for besteforeldregavene. Men at de gir ulikt, men skikkelige gaver er helt greit!! Min mor har fra barnebarna var bittesmå, åpnet kontoer til de, der konfirmasjonspengene står å renter seg. Hun har som regel åpnet konto rett etter at de ble født, å satt inn det samme beløpet. På den måten blir det en naturlig oppgang på femten år.....

 

Når det er sagt, så gjør min manns foreldre forskjell på barnebarna! De to barna han har fra før, får utrolig mye mer i bursdag og jul enn de to barna vi har sammen. DET irriterer meg. De er like mye besteforeldre til alle fire!! Min mann er enig, men mener at jeg ikke skal gjøre så mye ut av det.... men jeg kommer med noen "stikkere" innimellom, når jeg ser forskjellen klart og tydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...