Gå til innhold

Hvordan forholder dere til familien til barnefar?

Anbefalte innlegg

familien til bf vil ha mye kontakt, og det går sjelden mer enn halvannen uke mellom hver gang vi treffes. Dette synes jeg nå begynner å bli litt slitsomt. Vi har t.o.m hvert på helgebesøk hos dem.

Det er selvfølgelig veldig fint at de ønsker kontakt med barnebarnet sitt, men det går jo veldig ut over min tid også. (jeg fullammer fremdeles så babyen er fremdeles avhengig av meg). Jeg bruker jo nesten mer tid sammen med hans familie enn min egen, og det når vi ikke er sammen!

Hva slags forhold har dere til familien til barnefar?

Fortsetter under...

Du skriver ikke noe om hvor godt du kjenner BF familie- har du og bf vert et par i mange år? Bor du nær denne familien?

Jeg var sammen og gift med BF i 10 år så jeg hadde et godt forhold til hans familie etter bruddet. Han var ikke så delaktig i barnets hverdag, men desto mer flott for både meg og mine x-svigerforeldre at vi hadde kontakt- de stilte opp og passa barnet for meg- de ønsket kontakt med barnebarnet. :)

Så det kan bli en stor hjelp for deg- på sikt når barnet blir større det er jo tydelig at de ønsker kontakt. Og det er alltid tryggest overlate barnet til noen de faktisk ser såpass ofte.

Men her må du kjenne litt på din egen magefølelse også, vanskelig gi noen råd.

Etter noen år møtte jeg en ny mann og bor nå 20 mil unna min x-svigerfamilie, men vi snakkes på tlf iblandt og de har også vert på besøk her når de har vert på gjennomreise- alltid koslig. Nå har barnet kontakt med sin far, så de ser barnebanet via far nå, heldigvis. Men jeg syns det var supert å ha den kontakten når jeg bodde nær dem.

Håper det blir bra for dere alle ;) Barnet kan aldri få for mange som er glad i det og vil stille opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...