Gå til innhold

Lar dere barna sove så mye/ lenge de vil når de er syke med feber?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lillegutt på snart 3 år har nå sovet i 3 timer og jeg tenker jo litt på nattesøvnen...

Regner jo med at han trenger det siden han sover så lenge, men vet ikke om jeg skal bare la han sove eller prøve å vekke han?

 

Har ikke høy feber- var 38,3 sist jeg målte og han kjennes ikke så varm ut nå så er ikke bekymret for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg lar alltid de små sove så mye de vil når de er syke.

Og jeg har aldri erfart at det har ødelagt nattesøvnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syke mennesker trenger søvn for å bli friske. barn som voksne. ikke tving syke barn til å være våken. det er faktisk omsorgssvikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Immunforsvaret jobber best når man sover så jeg ville absolutt ikke vekket han. La han sove seg frisk. Han kan jo ikke i barnehagen i morgen uansett så den som skal være hjemme med han i morgen får ta evt nattevåk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg.Guttungen kan sove hele dagen han når han har feber, jeg tenker at han sover seg frisk og jeg gir ikke paracet før den nærmer seg 40 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet lar jeg henne sove som hun vil når hun er syk, men jeg prøver samtidig å opprettholde soverutinene, ikke snu døgnet for mye (hun har hatt søvnproblemer). Så hvis jeg vet fra morgenen av at hun er syk så legger jeg til rette for å sove på formiddagen fordi da får hun hvile og sjansen for at hun trenger å sove på ettermiddagen minimaliseres. Men for all del, er hun syk og sovner på ettermiddagen så er jo det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når de er syke trenger de masse søvn så ja jeg lar de sove. har sjeldent eller aldri gått utover nattesøvnen her. jeg har tre barn. og kan ikke huske å ha slitt noe med nettene fordi de har sovet det de har trengt i forindelse med sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...