mariabee Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Hvor bor dere da? Dette er et evig tema mellom mannen min og jeg. Det er knappe 10min med bil mellom mine og hans foreldre, og ja naturlig nok har jeg lyst til å bo hjemme da. Samtidig prøver jeg å møte han og, men innimellom kan dette være vanskelig. Møter press fra foreldrene på begge kanter om hvor vi skal være, og spesielt hans mor blir SJALU om vi er "for lenge" hos min. Så jeg blir litt tussete. Nå som nybakt mamma, søker jeg mer råd og støtte hos MIN mamma enn hans. Sukk...er jeg helt tussete?
Galskapens overhode Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Hvor lenge skal dere være borte da? Del evt ferien i to like deler hos hver av dem.. Jeg skjønner deg godt.. Jeg hadde også heller foretrukket å være hos mine foreldre.. Men hva med å starte ferien hos svigers og avslutte hos foreldrene dine? Da rekker du nok å føle at du har kost deg den siste tiden før dere reiser hjem.. =D
mariabee Skrevet 3. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2011 Nettopp det jeg har klart å omtrent blitt enig med min kjære mann om nå. Det er snakk om litt over en uke, så vil ikke være hos svigers hele tiden da. Nå legger jo vi jenta vår rundt kl 19 hver kveld og, så da kan d bli lange kvelder med svigers. Men så føler mannen at d er hele tiden jeg som bestemmer, fordi det sier svigermor at jeg gjør til han. Da blir jeg litt skuffet når jeg får høre sånt bak ryggen.. Da blir ikke lysten større til å tilbringe tid der akkurat! men men... halve påsken hos svigers og halve hos mine foreldre. Bank i bordet!
corerith Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Bra dere har blitt enige om noe da:) Ville bare si at vi er i noenlunde samme situasjonen selv. De forste 3 mnd bodde vi kun hos mine foreldre naar vi var hjemme, og jeg ga klar beskjed til mannen min om at noe annet var ikke aktuelt, og han skulle ikke faa meg til aa faa daarlig samvittighet for dette. Grunnen er at saerlig vi som forstegangsmodre skal sette oss inn i mye nytt. Det er tross alt vi som ammer og er hjemme den forste tiden, og det tar faktisk paa aa overnatte hos andre enn egen familie:) Jeg trengte rett og slett mammen min! Enkelt og greit:) Naa proever vi aa veksle mellom begge familiene, selv om vi nok fremdeles er littegrann oftere hos mine:p
mariabee Skrevet 3. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2011 Du aner ikke hvor godt det er å høre om andre som føler det samme som meg altså For han føler han må "forsvare" sin familie for de maaaser sånn og brææler hele tiden. Mens mamma er veldig klar på at dette er noe som er opp til oss selv å bestemme. Selvfølgelig vil jeg aller helst være hos mamma og pappa. Det er jo lettere for meg å fungere og styre meg selv der. Nå er jenta vår akkurat 4 mnd, så får vel gå med på et par dager hos svigers, men de roper sånn og skal holde jenta vår hele tiden. Blir gal jeg altså.. Til tross for at vi flere ganger har sagt klart i fra at hun må få styre seg selv i baby gymmen, eller på matten litt og. Også vil de maate hele tiden når det blir gitt flaske, men det er ikke jeg helt enig i. Som regel vil ikke gullet ha mat med andre enn oss, men syns det er stress hele tiden at de absolutt skal prøve først. Så blir jenta vår sint og lei. dette liker ikke jeg. Har sagt i fra hele tiden at jeg vil at vi gir mat, siden jeg nå måtte gi opp amming for litt siden så setter jeg likevel pris på måltidsøyeblikkene med gullet vårt....
Miss Snow Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Angående det med at de vil mate jenta di, så ville jeg tatt en liten hvit en og sagt at de på helsestasjonen (eller noe annet lurt sted) anbefaler at foreldrene gjør det om en ikke ammer, fordi amming også har mye med tilknytning å gjøre. Derfor bør kun foreldra gjøre det når det ikke ammes lenger. Jeg kommer med noen sånne små, hvite i hytt og pine. Også sier de noe som "hoff, alt detta nye. Det ble da folk av unger før i tia også" eller noe, men så gir de seg som regel ;p
Træægtrønder`n :) Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 Vi er i samme situasjon. I tillegg er mine svigerforeldre skilt så vi har tre plasser å besøke. De første månedene har vi bare bodd hos mine foreldre. Vi ble enige om det ettersom jeg ikke ønsket å reise til hjemstedet vårt første gangen, mens mannen min ønsket det. Første besøket var kun 2,5 uker etter fødselen (til jul) og jeg slet veldig med kroppen min og ammingen. I tillegg er det jeg som tar nattstyret og det føles bedre å gjøre hjem hos mine egne foreldre. Nå i påsken skal svigerforeldrene mine på fjellet så blir ikke overnatting der da heller selv om jeg i utgangspunktet tenkte det, men fra sommerferien skal vi dele likt.
krysser-fingrene;D Skrevet 4. april 2011 #8 Skrevet 4. april 2011 Vi deler oss, men ikke slik som dere. Jeg sover hos mine foreldre og kjæresten min hos sine. Jeg har snuppa med meg, pga nattamming. Enklere å være "hjemme" for oss begge.
corerith Skrevet 4. april 2011 #9 Skrevet 4. april 2011 Alltid greit å vite at flere er i samme situasjon:) Det er jo en veldig vanskelig situasjon, men akkurat nå i spedbarnstiden er det viktig at vi gjor det vi selv slapper mest av med! Det er bare noen måneder tross alt, de får nok av tid til å ha dere hos seg senere:) Ikke gi deg på det med matingen, det er faktisk noe i det med tilknytning også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå