Gå til innhold

Noen tips for å få baby til å ta flaske?? VÆR SÅ SNILL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter på 4 mnd vil IKKE ta flaske! Problemet er at hun tuller utolig mye med puppen, og vil ikke ha noe særlig der heller!! Uff... Tok flaska når hun var liten, men vi var ikke flinke til å fortsette å tilby flaska!! Nå er alt bare vanskelig og ingenting funker.... Har noen noen tips? VÆR SÅ SNILL

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd flere typer flasker? Kopp, med eller uten tut? Jenta mi tar heller ikke flaske, men hun drikker fra en tutkopp som hun må suge av for å få ut vannet. Drikker ikke så mye, men blir bedre å bedre for hver dag. Det viktigste er vel å prøve og ikke gi opp. Huff, ikke så greit når det er sånn! Håper det bedrer seg for dere.

Skrevet

Har du prøvd med større hull i tåtesmokken? Og å prøve ulike flasker og tutekopp er verdt å prøve.

Og husk at det er pappaen som bør gjøre dette, mens du er ute av huset. Så skjønner hun at puppen er borte!

Skrevet

Det der har vi strevd med noen ganger også :/ Men da har det i ettertid vist seg at hun har kavet både ved puppen og flaska fordi hun har strevd med alt fra bæsj som skal ut til buser i nesa. All erfaring tilsier vel at blir de sultne nok så spiser de...men ille å gå og vente på at de skal ta til vettet og faktisk ta flaske, ja. Her er det pappan som må nærmest tvangsfore når det har vært for ille med kaving og for lenge siden inntak av mat :(

Skrevet

Prøv å bytte flaske.

Her nekter han å drikke av aventflaskene, men alle andre flasker går helt fint.

Skrevet

Hold deg til en ting om gangen, enten det er pupp eller flaske. Blir forvirra av de forskjellige teknikkene. Når du har fått til god suging fra f.eks pupp så kan du prøve igjen med flaske. Jeg prøvde utallig mange flasker før jeg fant en snuppa tar. Endte med mam som har lik tupp som smokken hennes...

Vi øvde også litt hver dag en periode. Gav henne flaske en stund før hun egentlig skulle spise. Da var hun ikke desperat sulten, og om hun ikke klarte ta flaska kunne jeg vente en stund før jeg gav pupp (så hun ikke gav opp fordi hun viste det kom pupp rett etterpå.) Det tok omtrent 4 uker fra hun ikke tok flaske i det hele tatt til hun bare fikk flaske. Hun var da 7mnd.

Er det forresten flaske med MM eller MME?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...