Gå til innhold

Stor forskjell på bursdagsgaver til barnebarna, kjenner jeg blir litt forbanna:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten vår hadde bursdag i går, besteforeldrene kom og ga han 500 kroner mens et av de andre barnabarna deres hadde bursdag for en uke siden og ble like gammel som gutten vår og han fikk playstation 3 som koster mye mer enn 500 kroner.

 

Slik er det også når det gjelder andre anledninger og foreldrene til dette barnet har faktisk bedre økonomi enn oss.

Gutten min reagerte meg og gråte i går kveld da han gikk og la seg, spurte meg om de ikke var glade i han siden han fikk dårligere presang enn fetteren.

 

Jeg ønsker ikke ta opp dette siden det er mine svigerforeldre, hadde vært enklere om det var mine foreldre.

Mannen min mener det ikke er noe og bry seg med heller:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i huset kunne aldri det skjedd da svigers er veldig redde for å forskjellsbehandle. Så alle barnebarna får det samme:)

 

Når det forskjellsbehandling generelt så hadde nok jeg avslutta kontakten. Om gutten din er så stor at han forstår dette selv, så hadde jeg ikke tollerert det. Så mannen din bør fortelle svigers HVORDAN deres gutt opplevde dette, så får de noe å tenke på.

 

Om det skjer i ettertid så hadde dem ikke sett mer til oss iallefall, hadde det vært vår familie. For om noen vil barna mine så vondt så ønsker ikke jeg noe kontakt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se hva du mener ang forskjellsbehandling. Men samtidig syns nå jeg at 500kr er mye penger å få i gave for barn, jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt LITT forbanna.

 

Hvis mannen din ikke vil si noe til sine foreldre så må du gjøre det !

 

Egentlig hans jobb men.... det er vi damer som alltid må fikse opp i ting.

 

De er jo slemme rett å slett.

Du må spørre de hvorfor de gjør dette , og fortelle hvordan gutten din reagerte !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært med unger som begynner å gråte fordi de fikk 500,- i bursdagsgave. 500,- er mye penger.

 

Hva med å lære barna deres å bli takknemlig for gavene de får? Lære dem at noen ganger er det forskjell og lære dem at man kan ikke drive å sammenligne hele tiden?

Snakk om utakknemlig unge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY faen for et menneske over her. Det er barn du snakker om.

 

Syke syke stygge menneske.

Et barn bryr seg vel ikke om 500 kroner eller ikke , det var det at det ble gjort forskjell din idiot.

 

Å sikkert ikke første gangen!

 

Håper inderlig du ikke har barn, du burde virkelig holde kjeften på deg !!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror gutten deres begynte å gråte fordi du gjorde han klar over forskjellen. Ikke mange på 3 år som ville tenkt over at PS3 koster mer enn 500,-

Men deg som mamma skjønner jeg reagerer, men ungen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn skjønner ofte ikke at det er forskjell før foreldrene påpeker det. Og er det forskjell så må foreldrene også forklare at slik er det noen ganger.

 

Et barn som griner over å ha fått 500,- i bursdagsgave er utrolig sært!

 

Er jeg stygg? Det er ikke stygt å lære barna sine at noen ganger er det forskjell, at man ikke alltid kan få det samme og at man blir takknemlig når man får fine gaver. Er det stygt? Ja, da kan jeg gjerne være stygg.

 

17:36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 åringer forstår fort forskjellen på 500 kr og ps3.

Gutter er vel veldig hekta på spill (Ikke alle, men mange) så mange vet vel prisene på spillkonsoller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer litt på at barnet blir så skuffet for å få 500 kroner! Føler det på meg at dere voksne har bidratt til å få opp forventingene til besteforeldrens gave her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver dere om å om igjen at ungen griner fordi han fikk 500 kroner ???!!!!

 

Han gråt fordi fetteren fikk 3500 kr.

Og det visste han . og det er ikke rettferdig !!!!!!!!!!

 

Han føler seg mindre verdt, med god grunn !!!!!

 

Idiotiske besteforeldre.

Man gjør aldri forskjell på barn skjønner dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at gutten din ble lei seg jeg. Har selv ett tilsvarende problem her, men ikke i samme prisklasse. Her har vi 2 jenter som har bursdag med 2 ukers mellomrom, hvorpå de stortesett får nesten det samme men den ene får alltid enten ekstra sokker, blyanter og småting fra bestefaren (ja hun ene er biologisk og den andre er bonus med minus, men jente har vokst opp sammen fra de var litt over året og ser på hverandre som fullverdige søsken). Bonusen synes dette er trist at hun aldri får sokkene eller det lille ekstra som alltid følger med til den andre.

Jeg tok tilslutt dette opp med svigerfar, som ble veldig lei seg for at vi ikke hadde sagt i fra tidligere. Han hadde aldri tenkt over at det var forskjellsbehandling av barna.

 

Prøv å ta det opp på en pen måte med dine svigerforeldre. Si det rett ut som det er at gutten deres blir lei seg når fetteren får PS3 og ikke han.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det alltid vært stor forskjell da? Noen ganger får noen mer enn andre. Kanskje de ikke har råd til å gi to så store gaver og din gutt får finere gave neste gang? Det blir ikke alltid likt. Det vil si, det blir ALDRI helt likt. Og hadde han ønsket seg PS3 selv? Kanskje han kan ønske seg noe dyrere neste gang. Og helt til sist... livet er urettferdig. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var anonym 17:53 og når jeg ser at barnet er 11 år så blir saken en annen....

Klart mannen din (eller du) må si fra til disse besteforeldre at dette ikke er greit.

Vi hadde samme runde her, men da gjaldt det at de alltid tok med barna til sin eldste sønn med på ferier, overnatting osv. og aldri barna våres. De tok det pent og sa det var fordi vi aldri hadde gitt uttrykk for at vi ønsket avlastning.

 

Besteforeldrene til min søsters barn gir alltid barnebarna det de spør om. Så der kan en få ps3 og en en dukke til 150,- fordi det var det de ønsket seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...