Gå til innhold

Forstoppelse hos spedbarn som bare får morsmelk - råd? (samme som på "Småtroll 0-1 år")


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har du opplevd dette, og fant du ut av hva som kan hjelpe? Yngstebarnet mitt er 9 uker, og kaver noe voldsomt/sover veldig urolig etter at hun sluttet å bæsje. Bom stopp for to uker siden.

 

Tar i mot konkrete råd med takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av. Når de kun spiser morsmelk kan avføringen være veldig uregelmessig.

Om du er bekymret, kan du ta litt babyolje på en q-tip og stikke litt inn i endetarmsåpningen. Da stimulerer du området og barnet bæsjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke har hatt avføring på to uker hadde jeg ringt hs å hørt.

Hvordan var det sist hun hadde avføring da? Normal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve det med q-tip'en en gang til. Prøvde i starten et par ganger uten hell. Vært i kontakt med helsestasjonen, så vet at det regnes som normalt, dette.

Synes bare så synd på henne når hun tydeligvis ikke er fornøyd om dagen...tenkte jeg skulle prøve å "hjelpe" henne litt på vei om mulig.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en gutt på 6 uker, som bæsjer lite. jenten min som er 2,5 år nå og slet litt med å bæsje av og til. det som jeg gjør nå og gjorde på henne er å ta termometeren og stimulerer litt i rumpehullet. høres kanskje forferdelig ut, men det hjelper mye. med en gang jeg tar den inn i rompehullet så begynner han å trykke, har det gått noen dager siden han bæsjet sist, kommer det ut en del.

 

lykke til :-)

 

2 uker er lenge, og det er normalt at små babyer kan ha 1 uke mellom hver bæsj. Men vet ikke om det er "farlig" å gå så lenge.

Men lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til 13.59

Ja, var helt normalt, bleier mange ganger i døgnet - men fra en dag til en annen så stoppet hun bare med å gjøre seg ut (har skikkelig tissevåte bleier, så mistenker ikke at noe er galt). Har snakket med hs og forklart hvordan det ligger an, og de sa at dette blir regnet som helt normalt så lenge barna fullammes.

 

Men hun er ganske urolig om dagen nå, og det er jo ikke så rart ;) Vil gjerne ha de rolige nettene tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos jenta mi gikk det fint 3 1/2 uke før hun bæsjet.. Men ikke farlig. Morsmelkbarn får ikke forstoppelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge, Nenne&lillemor? Ok, da får vi vel bare se det litt an. Prøve q-tips og termometer littegranne, og håpe på det beste.

 

Tusen takk for råd, alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør det :-)

men bare hold på litt, bruk gjerne 5 min og ikke vær redd.

Jeg syntes det var ekkelt da jeg gjorde det første gangen.. men så godt å se at barnet bæsjer :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt vanlig at det kan gå et par uker mellom bæsjingen når barnet får mm. Og barnet er IKKE forstoppet! Det blir ikke forstoppet av mm!!!

 

Og ikke pirk med den Q- tipen i tide og utide, kommer det ingen bæsj når du gjør dette så er det ikke klart! Du må gjerne bruke Q- tip eller termometer for å stimulere trykkerefleksen, men husk å bruk det med måte, det kan ødelegge trykkerefleksen om du gjør det for mye sies det.

 

BARNET ER IKKE FORSTOPPET, BARE VENT SÅ BLIR DET!!

 

Vet du stresser litt, det brukte jeg også bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...