gravid-81 Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 har en gutt på 16 mnd somi utgangspunktet elsker mat- han har alltid ligget "godt ann" på kurven og er ingen liten gutt. Men han vil helst bare ha brød, grøt, frukt, yougert o.l. er ikke noe særlig glad i middag. Jeg prøver hver dag- lager til det samme som vi har, legger det fint på tallerknen- noen dager plukker han litt (hvis det er pølser, skinke, kjøttdeig eller pasta) andre dager så nekter han å smake i det hele tatt... Det ender ofte opp med at han får brødskive da til middag, andre som har ligenende erfaringer og har noen gode råd å komme med? Skal jeg bare fortsette å tilby han hver dag og håpe han en dag vil spise eller?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Jeg synes du skal fortsette med tilby middag hver dag, men jeg synes også du bør slutte å gi ham skive dersom han ikke spiser middagen. Det er en veldig dårlig vane og viser ham at han får noe han liker dersom han bare er utholden nok. Ellers er det lurt å ikke fokusere på at han skal smake, men kanskje heller spise deres egen middag med overdreven nytelse for å gjøre ham nysgjerrig på maten han får. Det kan jo også være at han liker mye smak på maten? Vi har to barn som ikke er så glad i tradisjonell barnevennlig mat som fiskekaker, pølser osv, men elsker sterk mat som indisk, taco osv.
Jente+Oktoberbarn Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Høres akkurat ut som jenta mi det der Generelt glad i mat, men ikke middag. Spiser hvis det er pølse. kjøttkake etc. men ellers er ikke middag noe stas. Har også hatt problemer med at hun nesten ikke vil spise noe selv for tiden men vil helst at jeg skal gi henne maten, ellers går alt på gulvet. Hun var jo veldig flink på å spise selv bare for noen uker siden. I tillegg neskter hun å drikke noe annet enn melk, den skal helst være varm og å være i tåteflaske. Får hun i kopp så spytter hun bare. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få henne til å drikke noe annet Så her er det ikke så mange råd å få dessverre, men henger meg på deg og ønsker gode tips Jenta mi er snart 14 måneder forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå