Gå til innhold

Råd fra gynekolog om å vente til etter 2 menstruasjoner med å prøve igjen etter SA. Hadde du fulgt det rådet? (Laget en tråd om dette lenger ned men lager ny pga ønsker svar på hva dere hadde gjort)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

SA for 7 uker siden. 1 mens etter det. Tror jeg har EL nå. Vi har ikke startet prøvingen ennå... En del av meg vil prøve NÅ når jeg kjenner EL, en del av meg sier at jeg bør følge rådet og vente. Men man vet jo aldri¨hvor lang tid det kommer til å ta å bli gravid heller.. Kanskje er det denne gangen det kan klaffe og at det skulle være et lykketreff. Men så tenker jeg at det kanskje ender i ny SA om jeg blir gravid nå, må jo være en grunn til at gyn. rådet å vente. Men hun sa samtidig at det er jo vårt valg..

 

Huff, jeg vet ikke.. Hva hadde du gjort? Startet prøvingen i oktober, det har jo gått et halvt år allerede..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde fulgt rådet til gynekologen. Har selv mistet 2 ganger henholdsvis i uke 12 og 14.

 

Jeg fikk da beskjed om å vente 1 syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt gynkologen hvorfor jeg skulle vente. Om grunen var god ville jeg ventet, om den ikke var god ville jeg ikke ventet.

Jeg mistet selv i uke 8 og fikk barkjed om at jeg bare kunne forsøke igjen med en gang og at det til og med ofte var enklere å bli gravid i første pp. etter aborten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet og ble rådet til å vente 1 pp. Jeg blåste i det, og ble gravid 3 uker etter SA - og mistet igjen. Etter 2 SA ventet jeg på en mens før jeg orket å prøve, og den satt:)

 

Kjør på du - du har stått over en, og da hadde jeg villet prøve....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ville jeg fulgt rådet til gynekologen,han sier jo ikke det uten grunn.

Har selv hatt senabort og fikk beskjed om å vente 2 sykluser,og grunnen var at kroppen skulle komme seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var grunnn til at du skulle vente?

 

Jeg hadde SA i oktober. Var da 5 uker. Første blødningsdag 26.10 gravid igjen allerede 10.-11. november. Er nå 22+3 og har en frisk liten gutt i magen og har termin 06.august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...