Gå til innhold

Eksen min har STJÅLET hunden min!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg nå?

 

Her er saken:

Jeg fikk henne for 4 år siden (Eksen betalte 3000 for den som bursdagsgave til meg)

Jeg har hatt den hos meg hele tiden, tatt den til dyrlegen, betalt alt av vaksinasjoner osv.. Hun har dessuten en medfødt hjertefeil så det har blitt mange veterinærbesøk..

Eksen har også bodd i USA et år der han ikke hadde noe med henne å gjøre.

Når det ble slutt ville han låne henne av og til, og det har selvfølgelig vært helt greit. Han har tatt henne med på tur av og til.

 

Nå vil han ikke levere henne tilbke! Han sier at han kommer til å kjempe for å få den hunden osv.. Jeg sier det er tåpelig av han for det er jo MIN hund og han svarer bare: "som sagt, det blir en kamp"

 

HVA gjør jeg? Går til politiet? Hva kan de gjøre? Og hvordan beviser jeg at det er min hund??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge han har betalt for den så står den vel registrert hos NKK eller noe tilsvarende i hans navn også. Da bør du ikke forberede deg på å vinne den kampen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, den er ikke registrert i hans navn noen plass.

Vi kjøpte den av en bonde, jeg var med, han betalte med kontanter. Jeg fikk vaksinasjonskort og papirene som fulgte med hunden..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har papirene på hunden er det bare å ta med disse å gå til politiet og forklare saken da og anmelde han.

Selvsagt kan han ikke bare ta hunden, har du papirer på den så beviser jo du at du er eieren av hunden enkelt å greit.

Han kan gå til sak så mye han vil han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor man skal merke hunden sin med chip...

Men, kjip situasjon. Jeg føler med deg. Vet ikke hva jeg hadde gjort hadde det vært min hund som ble stjålet. Ta iallefall med deg papirene du har på hunden (fra veterinær osv) til politiet. Problemet er bare at du vil jo få problemer med å bevise at det faktisk er den samme hunden dersom den ikke er merka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er det jeg er redd for.. At jeg ikke har nok bevis på at DET er min hund. Jeg gikk for å chipmerke hunden i sommer, husker ikke hva det var men det var i hvert fall en grunn til at vi ikke kunne gjøre det på en stund. Og så har jeg aldri komt så langt at jeg har gått tilbake for å gjøre det. Og nå angrer jeg VELDIG :(

Nå kjenner jo veterinæren meg godt siden vi har vært der ofte. Så vitner har jeg nok av. Men vil jo ikke at det skal gå så langt at det blir rettsak ut av det..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmelde kan du gjöre uansett, trenger ikke havne i rettsak for det. Det kan väre nok til å skremme ham bort. Og siden du har lagt så mye penger på den, vil du sikkert vinne i en eventuell rettsak uansett. Dette kan du også påpeke. Har du ikke forsikring på hunden da? Som står i ditt navn mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har en hjertefeil som ble oppdaget veldig tidlig (dessverre før jeg fikk forsikret den).. Derfor har jeg ikke forsikret den nå i ettertid. Den kommer ikke til å dekke dyrlege 4 ganger i året, hjertemedisinene og eventuell operasjon uansett. Og forsikring blir dyrere når en vet det er noe "feil" med hunden...

 

Eneste plass jeg står som eier er hos dyrlegen. Men det er kanskje nok? Når det i tillegg er jeg som også har alle papirene, slektstavle, vaksinasjonskort osv.

 

Er redd politiet ikke vil ta en så "useriøs" sak og kommer til å si jeg må ordne opp selv...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer faktisk å stjele den tilbake ja.. Men da får jeg vel trøbbel med eksen senere. Jeg vil bare slippe å ha han i livet mitt. Bli ferdig.

Hadde egentlig sagt til han at han måtte glemme hunden for jeg ville ikke ha kontakt med han mer.. Men han savnet henne sånn.

Denne gangen skal jeg holde på det jeg sier. Vil IKKE ha mer kontakt med han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg har jo fullt av bilder, tar jo bilde nesten hver dag.. Det er jo bevis på at det er hunden min ja.. Tenkte jeg ikke på.

 

Skal jeg rett og slett gå til politiet, vise hva jeg har av papirer, + bilder av hunden, forklare situasjonen og så henter de den for meg?

 

Tror dere virkelig de gjør sånt?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...